Статті

Українсько-польський кордон: потужний ривок вперед

У пункті пропуску для автомобільного сполучення «Краковець — Корчова» відбулося засідання Комісії з питань пунктів пропуску та прикордонної інфраструктури українсько-польської Міжурядової координаційної ради з питань міжрегіонального співробітництва щодо розбудови під'їзних доріг та перспективи відкриття нових пунктів пропуску.



Чотирьох пунктів пропуску, які на сьогодні функціонують на Львівщині, вже недостатньо, щоб забезпечити швидкий та комфортний перетин кордону такою кількістю громадян і транспортних засобів. Тому виникла потреба відкривати нові.

Українська сторона задекларувала готовність до першочергового відкриття пункту пропуску «Угринів — Долгобичув», оскільки з українського боку дорогу вже збудовано. За інформацією польської сторони, наші колеги цей пункт планують відкрити у ІІ кварталі 2014 р. Проектом передбачено пропускну спроможність (за добу) — 4000 легкових автомобілів, 30 автобусів, 1000 вантажних автомобілів (до 7,5 т). До речі, під час проведення чемпіонату з футболу Євро-2012 цей пункт пропуску тимчасово (протягом місяця) функціонував. Апробація пройшла вдало, тож є всі підстави сподіватися на його успішну роботу згодом.

У IV кварталі цього року заплановано здати в експлуатацію ще один пункт пропуску «Грушів — Будомєж», проектна пропускна спроможність якого 2400 легкових автомобілів та 80 автобусів за добу.

Учасники зустрічі обмінялися думками щодо відкриття пункту пропуску «Нижанковичі — Мальховіце». Як відомо, польська сторона вже розпочала проектні роботи. Особливість цих пунктів пропуску полягає у тому, що митний та прикордонний контроль там відбуватиметься в одному місці на польській стороні. Такий контроль уже здійснюється в пункті пропуску «Смільниця — Кросценко» і має очевидні переваги, зокрема щодо зменшення часу перетину кордону.

Будівництво цих пунктів пропуску дасть змогу наблизитися до європейського рівня, згідно з яким відстань між пунктами пропуску має бути 20 — 30 км.

Співпраця з митними органами Республіки Польща полягає не лише у розбудові кордону, а й у впровадженні спільних проектів, деякі з яких реалізуються вже зараз, зокрема:

  • електронний обмін інформацією про транспортні засоби, що переміщуються через українсько-польський кордон у пункті пропуску «Рава-Руська — Гребенне»;
  • e-booking (отримання інформації про автобуси з туристичними групами ще до їх приїзду на кордон);
  • «FAST WAY» (передбачає спрощення контролю порожніх транспортних засобів);

система раннього попередження про виникнення надзвичайних ситуацій, яка передбачатиме:

— інформування при виникненні надзвичайної ситуації — як на рівні начальників змін, так і на регіональному рівні та рівні керівників відомств;

— визначення оптимальної кількості транспортних засобів, які можуть перетнути кордон протягом однієї зміни, та часу, необхідного для перетину кордону;

— обмін контактними даними для узгодження роботи служб;

  • спільне використання «зелених коридорів», яке успішно діє в пунктах пропуску «Краковець — Корчова» та «Рава-Руська — Гребенне». З моменту їх впровадження час перетину кордону скоротився на 40%, а кількість подорожніх, які обирають «зелений коридор», збільшилася. Митні адміністрації Білорусі та Росії, які відвідують митні пости Львівщини, зацікавилися цим проектом і найближчим часом планують перейняти досвід.

Проведення таких спільних заходів на регіональному рівні забезпечує зростання торговельного обміну та збільшення обсягів перевезень вантажів у зовнішній торгівлі через пункти пропуску для автомобільного сполучення на українсько-польській ділянці кордону. А також сприяє підсиленню ритмічності пропускних операцій у вантажному та пасажирському русі, розвитку туризму, зменшує час проходження митних і прикордонних процедур.


Роман МАКАР,
Львівська митниця Міндоходів

«Гарячі лінії»

Дата: 21 лютого, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42