Статті

Процвітатиме завод — заможніше житиме місто

Так вважає голова правління ПАТ «Луганськмлин» Зінаїда Надьон.

Директор-Президент

У приймальні голови правління ПАТ «Луганськмлин» Зінаїди Надьон зібралося кілька чоловік. І хоча сьогодні у неї був не день прийому з особистих питань, секретарка заспокоїла усіх, що керівник підприємства прийме кожного. Маючи попередню домовленість на зустріч з головою правління на дев'яту ранку, я все ж таки вирішив пропустити поперед себе головного лікаря Луганської міської лікарні № 7, який весь час поглядав на годинник. Пізніше, коли вже брав інтерв'ю у Зінаїди Гаврилівни в її кабінеті, дізнався, що у керівника медичної установи справді було обмаль часу: в лікарні в цей день відбувався серйозний захід.

— А до мене, — пояснила Зінаїда Гаврилівна, — головний лікар звернувся за допомогою. І не як до керівника підприємства, а як до президента клубу ділових жінок Луганщини. До цієї організації входить 80 найактивніших жінок нашого регіону, які готові допомогти громаді у вирішенні тих чи інших питань. Я, до речі, окрім голови правління ПАТ «Луганськмлин», президента згаданого клубу є ще й почесним громадянином Луганська. Останній титул зобов'язує бути корисним для міста.

Не в кишеню, а на розвиток підприємства

Ось так розпочалося знайомство із Зінаїдою Надьон та підприємством, яке вона очолює з 1986 р. До речі, сама Зінаїда Гаврилівна родом з Кіровоградщини. До Луганська потрапила після навчання та роботи на підприємствах харчової галузі Білорусі. На долю молодого керівника випало тоді чимало випробувань: кінець 80-х років минулого століття, інфляційні 1990-ті... Багато досвідчених керівників у ті роки розгубилися й не змогли пристосуватися до непростої ситуації. А Зінаїда Гаврилівна навпаки.

— На зорі незалежності України, — згадує вона, — ми впровадили у виробництво усі новинки, які були на той час: першими в області, наприклад, застосували контейнерні перевезення продукції, бригадний метод організації праці. До нас навіть приїздили з інших областей України переймати досвід. Бо ми вже тоді взяли підприємство в оренду й почали у такий спосіб вирішувати комерційні питання. Зокрема, за рахунок інфляційної різниці у вартості сировини змогли заробити кошти на реконструкцію заводу. Не в кишеню собі поклали, як тоді робив дехто з новоспечених капіталістів, а закупили німецьке обладнання.

Окрім цього, на підприємстві зробили все, аби зберегти найкращі робітничі та інженерні кадри. Зінаїда Гаврилівна переконана, що цінувати фахівців потрібно більше, аніж обладнання. Бо останнє закупити сьогодні можна швидко, а от щоб виховати, наприклад, інженера-технолога, потрібно витратити не менше п'яти років.

— На цю проблему на багатьох підприємствах сьогодні не звертають достатньої уваги, — веде далі голова правління ПАТ «Луганськмлин». — Мовляв, на біржі праці стоїть чимало безробітних з дипломами і без них, і всі вони готові будуть прийти на завод тільки-но їх поманиш. Але насправді хорошого фахівця відшукати серед непрацюючих «ітеерівців» важко: працівник дуже швидко втрачає кваліфікацію, опинившись за воротами прохідної. І на відновлення знань та навичок йому потрібно чимало часу. Окрім того, значна частина безробітних у пошуках «швидких грошей» пішла на ринки та базари. Там заробітки нижчі, аніж у нас, але немає виробничої дисципліни, робочого графіка. Того, хто постояв на лотках, заманити на підприємство вже важко.

Луганське борошно — в Афганістані

Хоча Зінаїда Гаврилівна й не прагне це робити, ПАТ «Луганськмлин» в обласному центрі й приміських селах користується великою повагою. Потрапити сюди на роботу ще потрібно заслужити. Коли на підприємстві відкрився сучасний хлібозавод, робітники в чергу ставали. Бо в Луганську добре знають, що у Надьон — робота цікава й високооплачувана. Не випадково лише одного податку на доходи фізичних осіб тут сплачують за місяць близько 2 млн. грн. У цілому ж минулого року підприємство сплатило 27 млн. грн. податків.

— Ми завоювали собі вже ім'я, — Зінаїда Надьон з гордістю вимовляє ці слова, — і тепер кожен член колективу (а працює на підприємстві 1026 чоловік) намагається бути гідним його. За рік випускаємо продукції — близько 150 найменувань — на 350 млн. грн. Нашу торгову марку «Добродія» добре знають не лише в Луганську, області, інших регіонах України, а й у Росії, Молдові, Азербайджані, Афганістані, Індонезії. На експорт щороку відправляємо понад 36% продукції.

До речі, ПАТ «Луганськмлин» — одне з небагатьох вітчизняних підприємств, яке щороку представляє свою продукцію за кордоном. «Золотий тиждень» у Німеччині, продовольчі ярмарки у Великій Британії, Санкт-Петербурзі не обходяться без участі луганських виробників борошна, хлібобулочних та круп'яних виробів. На цих заходах українці демонструють не лише свою високоякісну продукцію, а й досягнення в енергозбереженні. Лише торік підприємство зекономило близько 4 млн. грн. за рахунок використання у виробництві альтернативного виду палива — круп'яних відходів.

Нинішнього року плануємо впровадити у виробництво нові круп'яні технологічні лінії, які працюватимуть на швейцарському обладнанні. А отже, продуктивність підприємства значно зросте. Відтак товариство працюватиме прибутковіше і зможе більше допомагати громаді Луганська. Ми за те, щоби ПАТ «Луганськмлин» процвітало, а обласний центр жив заможніше.

«Гарячі лінії»

Дата: 21 лютого, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42