Новини

Тези виступу Міністра доходів і зборів України Олександра Клименка

Шановні колеги!

«Не будуйте скромних планів — вони не здатні хвилювати душу», — сказав колись великий реформатор Нікколо Макіавеллі.

Сьогодні він був би стовідсотково схвильований амбітністю наших планів — уже реалізованих і тих, що тільки у перспективі.

Своєю роботою протягом останніх шести місяців ми довели, що вміємо не лише ставити перед собою масштабні цілі, а й успішно їх реалізовувати.

Ще півроку тому ми були окремими службами — податковою і митною. Сьогодні ми — єдине Міністерство, з єдиними цілями, єдиними завданнями, єдиною на всіх відповідальністю.

Я з гордістю можу відзначити, що процес створення Міністерства доходів і зборів у цілому завершено. Затверджено структуру та чітко визначено функції, сформовано кадровий склад, розпочато повноцінне функціонування територіальних органів.

Днями Верховна Рада України остаточно затвердила законодавчі зміни, що регулюють діяльність Міністерства.

Ми нарешті маємо цілком легітимне відомство з чітко визначеними функціями та завданнями.

Інтеграція податкової та митної служб відбулася в рекордні строки — шість місяців. Це абсолютний показник серед країн світу, де проходили подібні об’єднання.

Я вважаю це нашим спільним досягненням. Ми наочно продемонстрували всім свою здатність виконувати складні завдання у стислі терміни!

А завдання й очікування від роботи Міністерства дійсно високі — і у Президента, і у бізнес-спільноти, і у наших співробітників. Вони потребують від нас високого рівня професіоналізму і повної самовіддачі.

Президент Віктор Янукович дав доручення прискорити структурні реформи в національній економіці і водночас знайти відповідь на нові виклики, породжені глобальною економічною кризою. Стратегічний курс державної політики спрямовано на створення сприятливого бізнес-клімату, забезпечення свободи підприємництва, прискорення процесу дерегуляції.

Виконуючи ці важливі завдання, нам слід пам’ятати про збереження тонкого балансу між створенням комфортної для бізнесу і громадян системи податкового та митного сервісу й стабільним наповненням бюджету.

Вважаю нашою спільною перемогою той факт, що під час реорганізації двох служб ми забезпечили стабільний та адекватний макроекономічним показникам рівень надходження податкових і митних платежів до бюджету.

Завдяки нашій злагодженій і наполегливій роботі держава вчасно отримувала фінансовий ресурс для виконання своїх функцій.

Але з урахуванням напруженої бюджетної ситуації ми не маємо права уповільнювати темп ані на хвилину.

У нашому розпорядженні сьогодні є потужні інструменти аналізу та прогнозу. Ми маємо надсучасний Моніторинговий центр, готовий надати будь-яку аналітичну допомогу в подоланні ризиків несплати платежів.

Завдяки об’єднанню податкового і митного аудиту у нас також є унікальна можливість контролювати фактичний рух товарів від кордону до покупця, і ми повинні використовувати її на повну потужність.

Моя позиція: ефективний контроль — це не демонстрація сили. Це перемога в інтелектуальному двобої.

Сучасні IT-технології повинні стати повсякденною практикою не тільки для аудиторів, а й для слідчих та оперативних підрозділів Міністерства.

Хочу звернути вашу увагу на те, що із створенням Міністерства відбулася не просто зміна назви податкової міліції. Відповідно до викликів часу, роботи в умовах нового Кримінального процесуального кодексу, появи нових схем ухилення від оподаткування, у тому числі за рахунок Інтернет-технологій та електронних систем, було проведено якісну реформу цього структурного підрозділу.

Відтепер головною зброєю Управління фінансових розслідувань у боротьбі з податковими злочинами є не силові, а інтелектуальні методи, сучасні IT-технології та аналіз.

Ці самі методи ми маємо використовувати проти іншої серйозної загрози для фінансової стабільності держави, але вже на ії кордонах — контрабанди.

У митній сфері в цілому ми орієнтуємося на підвищення ефективності митного контролю і водночас — на спрощення процедур і зменшення часу на оформлення товарів.

Ми маємо можливість працювати в умовах уже ухваленого в минулому році Митного кодексу України, що відповідає найкращим європейським стандартам.

Відтак наше завдання — якісна імплементація норм цього системного документа, а також міжнародних стандартів Всесвітньої митної організації в роботу української митниці.

Не менш важливою є імплементація національних стандартів трансфертного ціноутворення. Відповідний законопроект днями ухвалено Верховною Радою України.

Наголошую, це безумовна перемога Міністерства. Рівно півроку минуло з часу першого винесення цієї ініціативи на обговорення — до затвердження у парламенті.

Завдяки нашій наполегливості та здатності працювати з бізнесом і депутатами ми маємо усі інструменти, щоб попереджати виведення точки прибутку з України до офшорів та низькоподаткових юрисдикцій.

У цілому із створенням Міністерства ми маємо реальні законодавчі важелі для підвищення ефективності адміністрування податків і митних платежів і активно користуємося цією можливістю.

Міністерством уже розроблено понад 40 законопроектів і нормативно-правових актів, з них більше 10 — прийнято.

Я неодноразово наголошував, що 2013 рік стане часом масштабної електронізації. Створення Міністерства не тільки не зупинило цього процесу, а й надало йому нового імпульсу.

Ми маємо стати високотехнологічним відомством. Іншого шляху до підвищення ефективності в сучасних умовах немає.

За допомогою сучасної IT-інфраструктури ми зможемо зробити обслуговування наших клієнтів комфортним і простим, а процес наповнення бюджету — максимально прогнозованим.

Електронні процедури важливі також з точки зору комплексної автоматизації ключових процесів Міністерства, побудови сучасної та динамічної IT-функції.

Ми запрошуємо найкращих фахівців, будуємо потужну інфраструктуру для того, щоб ви могли нею ефективно користуватися.

Але жодні, навіть найсучасніші, технології не можуть бути бездоганними, якщо працівник не розуміє своєї відповідальності й не докладає усіх зусиль для виконання поставлених перед ним завдань.

Спілкуючись із бізнесом, я часто чую, що гарні ініціативи Міністерства багато втрачають від поганої реалізації на практиці, особливо — в регіонах.

Кожен з вас повинен розуміти, що саме ви і ваші підлеглі є обличчям Міністерства доходів і зборів. Інвестори складають враження про бізнес-клімат в Україні не з моїх заяв, а з ваших дій на кожному митному посту та у податковій інспекції.

Я хочу, щоб ви чітко зрозуміли: ми впроваджу-ємо клієнтоорієнтований підхід не тому, що це модно, а тому, що створення комфортних умов для ведення бізнесу — необхідна умова розвитку економіки.

Із створенням Міністерства продовжують функціонувати 470 сервісних центрів в усіх регіонах України, ми постійно впроваджуємо нові зручні сервіси, передусім — електронні. Вони, до речі, вже стали звичними для більш як 96% клієнтів податкової та 76% суб’єктів ЗЕД. Я вважаю це нашим значним досягненням.

Принципи партнерства та діалогу є фундаментом нашої роботи з бізнесом на постійній основі. Як підтвердження цього при Міністерстві утворено Інвестиційну раду, до складу якої увійшли національні та зарубіжні інвестори, представники громадськості.

Цей досвід має стати взірцем для роботи з бізнесом у межах створених у кожному регіоні громадських рад.

Хочу наголосити, що у своїй роботі ви маєте орієнтуватися не тільки на очікування інвесторів, а й на мікроклімат у власному колективі, на настрої власних співробітників. Це 62 тисячі працівників по всій Україні.

Я глибоко переконаний: найважливіша інвестиція у майбутнє — це інвестиція в людей!

Я пишаюся тим, що сьогодні ми зібрали у лавах Міністерства справжніх професіоналів своєї справи, авторитетних і визнаних фахівців, здатних приймати рішення, генерувати ідеї і втілювати їх у життя.

І зараз, коли ми завершили інституційний етап об’єднання, нам необхідно приділити увагу формуванню єдиної ідеології та спільних цінностей. А це можна здійснити тільки через єдину кадрову політику. Ми повинні надати нашим працівникам можливість професійного та кар’єрного зростання разом з підвищенням статусу та добробуту.

Кожен керівник несе персональну відповідальність як за збереження та зміцнення кадрового потенціалу, так і за чистоту наших лав.

Корупційні прояви з боку наших співробітників — це питання, в якому ми не готові йти на компроміси й будемо абсолютно безапеляційними!

Ми повинні не просто виявляти окремі факти корупції, а й орієнтуватися на системне попередження цього явища. Разом із визнаними міжнародними фахівцями та організаціями ми зараз працюємо над створенням ефективної стратегії боротьби з корупцією.

Не забувайте також, що наш перший помічник у цьому питанні — громадськість. Я вимагаю, щоб кожен керівник відповідально ставився до реагування на звернення громадян, що надходять на сервіс «Пульс». Якщо ми декларуємо, що всі поставлені платниками питання вирішуються протягом трьох днів, то саме так і повинно бути!

Я розумію, що складно виконувати поставлені завдання без розуміння глобальної мети.

Для того щоб наші цілі були зрозумілими для всіх, а наші дії — злагодженими, за участі наших партнерів з PricewaterhouseCoopers для Міністерства доходів і зборів розроблено п’ятирічну стратегію роботи.

Це спільна дорожня карта Міністерства на довгострокову перспективу, де чітко визначено наші пріоритети та шляхи їх реалізації.

Водночас ми розуміємо, що кожен регіон України має власну специфіку й проблемні моменти. З урахуванням цього ми передбачили можливість аналізу та відображення у стратегії податкових та митних ризиків, притаманних певним регіонам країни.

Я глибоко переконаний, що ми з вами досягнемо успіху тільки тоді, коли відчуватимемо відповідальність за результат.

Кожен має визначитися: чи бачить він своє місце в Міністерстві, чи усвідомлює власну роль в тих реформах, що втілюються у життя, і керуватися закладеними у нашій стратегії пріоритетами та цінностями у повсякденній роботі.

Я прагну того, щоб кожен з вас усвідомлював свій персональний внесок у загальні досягнення, знав свою роль у тих історичних перетвореннях, що відбуваються сьогодні.

Вірю в кожного з вас і в те, що усі разом ми зможемо виправдати покладену на нас довіру і з честю виконаємо поставлені перед нами завдання!

У нашій єдності — міць держави!

«Гарячі лінії»

Дата: 1 серпня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42