Статті

«Пріоритет — підвищенню якості обслуговування платників»

Діяльність Департаменту обслуговування платників податків Міндоходів України насамперед спрямовано на розширення діалогу між податківцями й митниками —  з одного боку, та платниками — з іншого.
Серед основних завдань Департаменту —  методичне супроводження діяльності центрів обслуговування платників, організація та контроль за наданням адміністративних послуг, забезпечення  конституційного права громадян на звернення, а також прозорості, відкритості, доступності та достовірності інформації для платників.


Станом на 01.12.2013 р. в Україні успішно працюють 500 центрів обслуговування платників (ЦОП), до кінця поточного року територіальними органами Міндоходів планується відкриття ще 20. Тут надається комплекс адміністративних, консультаційних та інформаційних послуг. Платники без черги у зручний для них час подають податкову звітність, отримують ключі електронного цифрового підпису, одержують кваліфіковані консультації, адміністративні послуги. Наразі органи Міндоходів надають 99 адміністративних податкових та митних послуг. З початку 2013 р. станом на початок грудня усього надано 3 млн. 900 тис. таких послуг.

З метою ефективної організації діяльності ЦОПів затверджено Концепцію забезпечення ефективної організації роботи з надання адміністративних послуг центрами обслуговування платників. Реалізацію Концепції спрямовано на впровадження якісних сервісів в адмініструванні, зокрема у дистанційному обслуговуванні платників податків, що в подальшому сприятиме створенню максимально комфортних умов суб’єктам господарювання для виконання ними обов’язку зі сплати податків і зборів.

У сучасному Моніторинговому центрі Міндоходів України з найкращими ІТ-рішеннями здійснюється відеонагляд за процесом роботи у ЦОПах головних управлінь відомства та їх територіальних органів, чим забезпечується контроль за якісним обслуговуванням платників.

Затверджено Дорожню карту першого етапу розвитку системи управління якістю з надання адміністративних послуг у Міндоходів та його територіальних органах, яка передбачає протягом ІV кварталу 2013 р. та І кварталу 2014 р. здійснення організаційних заходів та розробку документів системи управління якістю, а також методологічну підтримку її впровадження.

З метою забезпечення конституційного права громадян на звернення налагоджено роботу Департаменту з організації особистого прийому громадян керівництвом Міндоходів та розгляду звернень громадян. З початку поточного року Департаментом обслуговування платників податків організовано 151 прийом громадян посадовими особами Міндоходів, зокрема, протягом жовтня — листопада — 38 прийомів. Загалом на особистих прийомах у 2013 р. побувало 208 громадян. Під час цих зустрічей платники одержали вичерпні усні роз’яснення з питань, що їх цікавили, а з порушених ними проблем було прийнято відповідні рішення у межах чинного законодавства.

Одним з важливих завдань Департаменту є забезпечення доступу до публічної інформації відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації». Працівники Департаменту проводять попереднє опрацювання, аналіз, систематизацію запитів щодо публічної інформації, визначають належність запиту до компетенції органів Міндоходів, а також здійснюють контроль за виконанням структурними підрозділами Міндоходів вимог зазначеного Закону, надають консультації під час оформлення запитів. З початку поточного року до Міністерства доходів і зборів України надійшло 1409 запитів на отримання публічної інформації, з них 65% — від фізичних осіб, 26% — від юридичних.

Водночас Департаментом забезпечується реєстрація звернень громадян та запитів щодо публічної інформації та здійснюється системний автоматизований контроль за наданням структурними підрозділами відомства відповідей на них.

З початку року до Міністерства доходів і зборів України надійшло 3995 звернень громадян (з урахуванням територіальних підрозділів Міндоходів — 42 109 звернень).

У 2014 р. працівники Департаменту працюватимуть над забезпеченням реалізації базових принципів, стратегічних напрямів, цілей та завдань Стратегічного плану розвитку Міндоходів України, намагатимуться ще ефективніше взаємодіяти з платниками та забезпечувати їх належне обслуговування.

Пріоритетним залишається надання високоякісних послуг громадянам та бізнесу, розширення переліку послуг з урахуванням сьогоднішніх потреб та спрощення процедур їх надання.

«Гарячі лінії»

Дата: 28 березня, Четвер
Час проведення: з 10:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42