Новини

Тези виступу Міністра Олександра КлименкА перед колективом з приводу річниці від дня створення Міністерства доходів і зборів України

Прийняте рік тому главою держави рішення про створення Міністерства доходів і зборів стало проявом великої довіри до колективу двох служб і водночас вираженням більших очікувань від нашої спільної роботи.

Я вдячний кожному з 56 тисяч працівників Міністерства за ту старанність і ту відповідальність, з якими ви підійшли до виконання нашої складної, але важливої місії.

Підбиваючи підсумки, скажу, що для всього нашого колективу цей рік став періодом становлення, сміливих експериментів, загальних успіхів.

Особисто для мене він пролетів як одна мить. Або, точніше сказати, один довгий робочий день. Певен, що для багатьох з вас — також.

За цей час ми не просто інтегрували дві служби в ефективну і діючу структуру. Ми об’єднали два колективи в єдину команду із загальними цілями й цінностями.

Ми можемо з повним правом пишатися нашими досягненнями. Про це свідчить насамперед думка бізнесу. Понад 60% наших клієнтів позитивно оцінюють роботу Міністерства. Кількість суб’єктів ЗЕД, задоволених митними послугами, за рік збільшилась майже на 20%.

Колеги, вважаю, що загальний успіх Міністерства — це результат особистих перемог кожного з вас.

Але водночас ми не можемо дозволити собі зупинятися на досягнутому. Високі очікування бізнесу й держави від нашої роботи зобов’язують нас працювати ще ретельніше.

У контексті цих очікувань прагну сьогодні зафіксувати кілька крапок нашого постійного контролю.

Перша — стабільне й ритмічне наповнення бюджетів усіх рівнів. Згідно з проектом державного кошторису на 2014 рік Міністерству необхідно збільшити надходження на 57 млрд. грн. порівняно з очікуваним у 2013 році збором.

Чи багато це? Так, багато.

Але я твердо переконаний: немає невиконуваних завдань, є непоставлені цілі.

Ціль перед нами поставлено, способи її досягнення чітко визначено, тепер її реалізація повністю залежить від нашого професіоналізму, компетентності й командного духу колективу.

Ми повинні підсилити роботу з боротьби з неофіційною економічною діяльністю, розбудовувати аналітичну функцію, не випускати з уваги жоден з резервів.

У цьому контексті більші очікування покладаємо на наступну крапку нашого контролю — якісну імплементацію механізмів трансфертного ціноутворення.

Ми досить багато зусиль доклали до того, щоб закон було прийнято. Це наша привселюдно заявлена позиція, яка була підтримана бізнесом і громадянами. Запроваджуючи трансфертне ціноутворення, ми працюємо на імідж держави, на його міжнародне реноме.

Не менш важливою крапкою контролю в наступному році для нас, колеги, буде перенесення процедури визначення митної вартості на стадію постаудиту. Бізнес згоден посилити відповідальність у випадку застосування цієї практики. За допомогою її впровадження ми зможемо не тільки зняти багато питань у відносинах із підприємцями, а й зробити вагомий внесок в активізацію зовнішньої торгівлі.

Водночас наше завдання — підвищувати результативність боротьби з контрабандою й митними правопорушеннями. Ми маємо намір інтегрувати цей напрям у роботу оперативних і слідчих підрозділів, максимально посилити застосування ІТ-технологій. Вони вже довели свою ефективність у боротьбі з псевдотранзитом і контрабандою на окремих митницях. У наступному році плануємо поширити ці практики на митниці в усіх регіонах України.

Колеги, наша наступна крапка контролю не менш важлива. Це сервісна складова в роботі Міністерства, розширення спектра електронних послуг для платників.

Поточного року ми добилися значних результатів у цьому напрямі. Як і планували, провели масштабну електронізацію наших сервісів. У результаті електронними послугами сьогодні користуються понад 82% клієнтів митниці й 92% платників податків. За два місяці кількість електронних звітів від платників єдиного соціального внеску збільшилася з 38 до 60%. І, певен, це не межа зростання.

Ми завершуємо цей рік впровадженням електронного кабінету платника. Це масштабний проект, перший крок до побудови загальнодержавної системи єдиного вікна електронної звітності, до якої будуть включені й інші органі влади.

Як бачите, перед нами стоять масштабні завдання, і ми повинні з повною відповідальністю підійти до їхньої реалізації.

Але перш ніж іти далі, необхідно усунути ті моменти, які ми не допрацьовуємо сьогодні. Не в останню чергу це стосується реалізації ініціатив Міністерства на місцях.

Опитування бізнесу свідчать, що не всі податкові й митні процедури однаково легкі, а деякі з них за останні півроку почали сприйматися платниками як більш складні. Цього не повинно бути.

Ще раз наголошую: на кожному керівнику в кожному регіоні лежить персональна відповідальність за якісну реалізацію всіх без винятку напрямів роботи, у тому числі сервісної складової.

З наступного року ваша відповідальність збільшиться й за рахунок ще однієї нашої крапки контролю — адміністрування податку на нерухомість. З одного боку, це додаткові доходи бюджету, а з іншого — перший крок до запровадження загального декларування доходів.

Податок на нерухомість — це багато в чому соціально вразливе питання, його не можна недооцінювати.
Значна увага громадян буде прикута до того, упораємося ми з цим завданням чи ні. Тому ми повинні зробити процес сплати податку максимально оперативним і легким для платників. Прошу вас приділити максимум уваги цьому напряму.

Так само, як і створенню комфортних умов для роботи малого й середнього бізнесу — нашій наступній крапці контролю. Наголошую, для цих платників ми повинні бути не твердим контролером, а уважним партнером.

Цього року ми посилено працювали над удосконаленням єдиної системи оподатковування. Як результат — зростання кількості платників на 62 тис., до майже 1,5 млн. підприємців. І хоча податки й збори від малого та середнього бізнесу сьогодні забезпечують близько 2% від загальних надходжень до бюджету, наші дії мають бути спрямовані на підтримання цього сегмента підприємців як основи середнього класу, що формується в Україні.

Для цього ми продовжили мораторій на перевірки малого й середнього бізнесу на наступний рік. Його дотримання на регіональному рівні буде під моїм особистим контролем. Якщо ми зафіксуємо спроби неправомірних дій на адресу таких підприємців з боку наших працівників, кадрові рішення буде прийнято негайно!

Боротьба зі службовими правопорушеннями у лавах Міністерства — одна з основних і постійних крапок нашого контролю. Це не тільки питання іміджу відомства, а й важлива складова сприйняття громадянами влади в цілому.

Рік, що минає, ми присвятили профілактиці корупції в Міністерстві, розробили чітку антикорупційну стратегію, запровадили інноваційні методи виявлення й розслідування правопорушень.

Водночас виміри громадської думки показали, що корупція, як і раніше, залишається одним з найактуальніших питань при спілкуванні бізнесу й громадян з органами доходів і зборів.

Виходить, наша боротьба з корупцією має бути ще більш жорсткою. Ви бачите, якщо провину доведено, ми не робимо поступок нікому — ні пересічному інспекторові, ні керівникам вищої ланки.

За рік проведено понад 3 тис. службових перевірок, до дисциплінарної відповідальності притягнуто 1 тис. людей, з них 144 — звільнено.

Це зовсім не радісна статистика. Вважаю, що звільнення працівників за фактами корупції — програна битва. Виграною її можна вважати тільки в тому випадку, якщо корупційне правопорушення не було допущено спочатку.

Рішення цієї проблеми лежить у площині не стільки зміни практики, скільки зміни ментальності. Причому як наших працівників, так і платників.

Ми повинні сформувати нову формацію фахівців органів доходів і зборів. Високопрофесійних, переконаних, відданих своїй справі. Як і виховувати сумлінних платників, котрі розуміють свої обов’язки зі сплати податків і поважають букву закону. Це наша наступна крапка контролю — формування корпоративної культури у працівників Міністерства і податкової культури — у бізнесу й громадян.

Ми вже багато чого зробили в цьому напрямі: налагодили системний діалог з бізнесом та інвесторами, постійно роз’ясняємо громадянам переваги добровільної сплати податків, запровадили податковий спецкурс для школярів. У наступному році буде зроблено не менше.

Ми повинні розуміти, що своєю роботою закладаємо фундамент для змін, які будуть відчутні не тут і зараз, а через десятиліття. Це інвестиція в майбутнє нашої держави.

Те саме стосується й формування нашої внутрішньої корпоративної культури. Нехай не відразу, але ми повинні прищепити нашому колективу розуміння того, що ми більше не податківці й митники, а висококласні фахівці Міністерства доходів і зборів.

Зараз ми створюємо Департамент службової етики, на який буде покладено функцію контролю за дотриманням нашими працівниками професійних та етичних стандартів.

Вимагаю, щоб ви як керівники виявляли фахівцям цього Департаменту всебічну підтримку. Вони — ваші союзники в питанні морального виховання колективу.

Колеги, сьогодні суспільство й бізнес прагнуть змін. Це означає, що вимоги до нашої роботи підвищуються. Що ми повинні працювати ще більше і ще завзятіше. Що ми маємо бути ще наполегливішими й цілеспрямованішими в реалізації поставлених перед нами завдань.

У нас є все, що потрібно для успіху, — стратегія, технології та, найголовніше, наша команда.

Певен, що попереду в нас ще чимало спільних перемог. У тому числі й над самими собою.

Перемог в ім’я нашої держави та громадян!

«Гарячі лінії»

Дата: 3 жовтня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42