Новини

«Інтеграція податкової та митної служб себе виправдала»

— про це повідомив Міністр доходів і зборів України Олександр Клименко на зустрічі у форматі відеоселектора з представниками понад 380 засобів масової інформації з усіх регіонів України, присвяченій результатам роботи відомства за рік існування


Зі слів Міністра, протягом року було проведено повну інтеграцію податкової та митної служб, оптимізовано організаційну структуру, запроваджено низку інновацій з урахуванням очікувань від бізнесу та держави.

«Вважаю, що найоб’єктивнішою оцінкою роботи Міністерства є думка наших клієнтів — громадян і бізнесу. І я, безперечно, пишаюся тим фактом, що майже 60% платників позитивно оцінюють об’єднання двох служб у Міністерство. Більше того, частка позитивних оцінок від суб’єктів ЗЕД, які користуються митними послугами, зросла з 44 до 60%. Такі результати свідчать, що реформа себе виправдала», — наголосив Олександр Клименко, коментуючи результати презентованого компанією Research & Branding Group дослідження думок бізнесу щодо діяльності Міністерства.

Згідно з опитуванням підприємці віддають перевагу дистанційному спілкуванню з Міністерством та онлайн-формату подання звітності. Найпопулярнішими сервісами залишаються «Електронна звітність» (90,2%), «Єдина база податкових знань» (82,0%) та «Реєстр платників ПДВ» (79,3%). Щодо сервісного обслуговування робота фахівців Міністерства стала задовольняти платників податків значно більше, ніж півроку тому.

У дослідженні взяли участь 245 керівників українських, американських і європейських підприємств-інвесторів, які працюють у 24 областях України та АР Крим.

Зі слів Міністра, не менші вигоди від створення відомства отримала і держава. Завдяки підвищенню ефективності боротьби з неофіційною економічною діяльністю, об’єднанню податкового і митного аудиту, посиленню аналітичної функції в роботі оперативних і слідчих підрозділів протягом 2013 р. органами доходів і зборів забезпечено адекватність темпів зростання платежів макроекономічним показникам.

Під час зустрічі Олександр Клименко окреслив ті інновації, які були втілені в життя у перший рік роботи Міністерства відповідно до очікувань громадян, бізнесу і держави. Зокрема, це спрощення податкової звітності, масштабна електронізація послуг, автоматизація процедур, і, як результат, зменшення часу на виконання бізнесом податкових зобов’язань і проходження митних процедур. Як зазначив Міністр, у 2013 р. платники податків витрачали на виконання податкових зобов’язань на 100 годин менше, ніж у 2012 р., а час огляду вантажів на митниці в середньому скоротився до 1,5 години.

«Як ми і обіцяли, 2013 рік минув під знаком масштабного впровадження електронних сервісів. Ми запускаємо в експлуатацію електронний кабінет платника, що дасть можливість користувачам не тільки подавати звітність он-лайн, а й дистанційно перевірити розрахунки з бюджетом, нагадає, коли та які податки необхідно сплатити. Це — перший крок до побудови загальнодержавної системи єдиного вікна електронної звітності», — розповів Міністр.

Він також нагадав, що у 2013 р. для представників великого бізнесу було створено єдиний сервісний простір з уніфікованими стандартами надання податкових і митних послуг у Центральному офісі, а в 2014 р. планується відкриття спеціалізованого сервісного центру, орієнтованого на потреби великих українських та іноземних інвесторів. У Міністерстві також запрацював єдиний Моніторинговий центр — потужний інструмент для аналітичного й інформаційного супроводження процесів детінізації економіки за допомогою найновіших розробок у сфері ІТ.

Одним з найважливіших підсумків роботи відомства, за оцінкою Олександра Клименка, стало налагодження системного діалогу з громадянами та бізнесом, що дає можливість Міністерству виявляти актуальні питання, які турбують платників, і адекватно на них реагувати.

«Наприклад, нещодавно на зустрічі з підприємцями було порушено питання щодо подовження мораторію на перевірки малого та середнього бізнесу. Ми побачили, що бізнесу це необхідно, і прийняли рішення подовжити його і на новий рік. Дотримання мораторію на регіональному рівні буде під моїм особистим контролем. Хочу запевнити, що ми приділяємо велику увагу створенню комфортних умов для роботи малого та середнього бізнесу», — підсумував Міністр.

Окрім того, серед досягнень Міндоходів України відзначався початок адміністрування єдиного соціального внеску. Проведено всю необхідну організаційну та технічну підготовку для того, щоб цей процес пройшов максимально комфортно для платників. Як результат, понад 1,5 млн. звітів було подано вчасно, збір збільшився в середньому на 5% порівняно з 2012 р. За два місяці кількість платників ЄСВ, які звітують он-лайн, зросла з 38 до 60%. Олександр Клименко запевнив, що Міністерство планує і надалі спрощувати звітність з єдиного внеску, розглядаються варіанти зниження навантаження на фонд оплати праці.

Колектив відомства також постійно працює над такими питаннями, як пошук варіантів скорочення податків за рахунок відмови від неефективних, оптимізація структури податків, подальша мінімізація втручання в діяльність сумлінного бізнесу, спрощення митних процедур для суб’єктів ЗЕД та іншими.

«Головним завданням є виконання нашого стратегічного плану розвитку, — зазначив Олександр Клименко під час онлайн-конференції на порталі ligazakon.ua. — Це  поліпшення електронних сервісів, дерегуляція підприємницької діяльності, продовження роботи в напрямі спрощення ведення бізнесу, якісна імплементація законодавчих актів, удосконалення роботи сервісних складових Міністерства».

Важливість налагодження діалогу і підвищення рівня довіри між платниками і Міндоходів України позитивно оцінили присутні на зустрічі експерти та представники ЗМІ.

«Гарячі лінії»

Дата: 3 жовтня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42