Статті

Баланс інтересів

Чого очікувати від податкової реформи бізнесу і громадськості?

Детально про те, як трансформувалася Концепція реформування податкової системи України у конкретні законопроекти, «Вісник» уже писав («Час радикальних змін», № 37/2014). Заступник міністра фінансів Денис Фудашкін та Голова ДФС України Ігор Білоус розповіли, чому ці зміни є необхідними для держави.


Останнім часом прагнення влади реформувати податкову систему наражається на критику з усіх сторін. Урядовці й самі визнають, що запропонований на розгляд парламенту пакет законопроектів № 5078 — 5080 не є ідеальним, подекуди містить і непопулярні норми, але їх запровадження сьогодні означатиме стимулювання економічного розвитку країни завтра. «Наша мета проста: створити розумний баланс між обов’язком держави з фінансування суспільних потреб і комфортом платників податків. За один день країну не змінити, тому революційне скорочення кількості та ставок податків до мінімуму зараз не є можливим, але треба нарешті зрушити з місця, на якому стоїмо упродовж 23 років незалежності і тільки говоримо про реформи», — зазначив Голова ДФС України Ігор Білоус.

Як змістяться акценти в податковій політиці після реалізації ініціатив Кабінету Міністрів України?

Основний наголос буде зроблено на оподаткуванні споживання, що має забезпечити, по-перше, зменшення навантаження на виробників, а по-друге, залучення до оподаткування тіньових доходів, включаючи декриміналізацію ПДВ.

Суттєво спроститься адміністрування податку на прибуток підприємств з одночасним збереженням річного звітного періоду для платників податку, у яких доходи, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, за останній річний звітний період не перевищують 20 млн. грн. (зараз — 10 млн. грн.).

Завдяки реформуванню ЄСВ зменшиться фінансова мотивація для ухилення від оподаткування. «Ще один важливий крок — це адміністративні заходи, що мають на меті зменшення передумов для проведення необлікованих операцій, — повідомив Ігор Білоус. — З Нацбанком України ми обговорюємо скорочення готівкового обігу. Також рекомендуватимемо уряду повернутися до розгляду ідеї щодо обов’язкового застосування РРО всіма платниками, крім спрощенців першої групи».

Запроваджуються непрямі методи контролю за сплатою ПДФО — хід і антикорупційний, і корисний з точки зору наповнення бюджету.

Буде переглянуто підходи до надання податкових пільг. Кількість невиправданих галузевих пільг і тих, що використовуються для мінімізації оподаткування, обіцяють скоротити і запровадити натомість дієві пільги, покликані стимулювати виробництво.

На підвищення фінансової спроможності місцевих бюджетів спрямовано перерозподіл на їх користь коштів у вигляді податку на нерухоме майно і запровадження збору з роздрібного продажу підакцизних товарів.

«Урядові пропозиції викликають багато дискусій. Видобувачі нафти, газу, залізної руди не досить позитивно сприймають наміри підвищити податкове навантаження. Те саме стосується оподаткування великих сум доходів громадян. Але ми вважаємо, що повинні зробити цей крок», — зауважив заступник міністра фінансів України Денис Фудашкін. Погоджується з ним керівник фіскального відомства, адже необхідність ухвалювати нестандартні рішення не в останню чергу продиктовано і новими викликами, які постали перед Україною.

«Нове ставлення до сплати податків повинні продемонструвати і самі платники. Рух до більш комфортного, справедливого податкового середовища маємо робити в унісон. Це не можуть бути зусилля тільки податківців, все залежить від кожного з нас», — підсумував Ігор Білоус.

«Гарячі лінії»

Дата: 1 листопада, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42