Інші податки

Ігор Білоус: «Податкова реформа має бути компромісом між членами суспільства, суспільними інтересами держави й приватними інтересами бізнесу»

Про зміни в податковому законодавстві

«У попередні роки вносилося багато змін до податкового законодавства. У цілому з моменту прийняття Податкового кодексу було ухвалено близько 70 законів, спрямованих на його зміну, тобто в середньому кожних три тижні набирав чинності новий закон. Як вести сплановану діяльність і будувати економіку, якщо відбуваються такі зміни? Я вважаю, що пакет податкових законів (Концепція податкової реформи) у цілому нормальний, збалансований щодо бюджету, який ми одержимо наступного року. Ми не можемо радикально «зрізати» всі податкові ставки, відмовитися від великого обсягу доходів бюджету, не здійснивши при цьому пенсійної реформи й не змінивши соціального забезпечення»

Про режим оподатковування

«Я вважаю, що в майбутньому, із січня 2017 року, потрібно перевести всіх на загальний режим. Не має бути ніяких пільговиків, «єдинщиків» тощо. Але це потрібно робити тоді, коли ми ввійдемо у фазу росту. Ми знизили податки для «єдинщиків». Буде три групи, ми хочемо вручити всім касові апарати і не ходити до них два роки. Через касовий апарат буде можливість усіх перевірити. А зараз позиція така: ви до нас не ходите, але касові апарати нам не потрібні. Як так може бути?»

Про компроміс

«Наша мета — створити справді «розумну» службу й дистанційно, у тому числі через касові апарати, бачити всі обороти. Але якщо ти не правий, якщо ми багато в чому пішли назустріч, а ти при цьому однаково крадеш, то маєш відповідати за буквою закону. Так скрізь — і в Англії, і в Америці, і в Китаї. Це соціальний компроміс: між бізнесом і тими, хто залежить від сплати бізнесом податків, — тобто бюджетною сферою. Представники бізнесу хочуть, щоб податки знизили, але вони все одно не збираються їх сплачувати. Так не можна. Адже ті, хто зараз ухиляються від сплати податків, завтра приведуть дітей до державних шкіл і запитають: «Де хороші вчителі й комфортні будівлі шкіл? Де якісні дороги?»

Про витрати

«Нам потрібно «різати» витрати. Якщо ми не будемо цього робити, виявиться, що всі наші розмови й ініціативи — це спроба заговорити проблему і справжні способи її розв’язання. Ми не можемо собі дозволити витрачати стільки, скільки витрачаємо зараз. Потрібно чітко встановити якийсь рубіж — приміром, 30% або 20% від ВВП. І тільки в такий спосіб ми зможемо створити багату націю, яка захоче тримати гроші в нашій банківській системі, створити «Європейський Китай». Тобто якщо ми суттєво знизимо нарахування на заробітну плату, а зарплати в нас і без того невеликі, це стане очевидним плюсом у собівартості. У якийсь момент нам доведеться відмовитися від існуючої системи пенсійного забезпечення. Адже зараз у нас дефіцитна система, ми «підгодовуємо» її з інших джерел»

Про підакцизні товари

«Ми хотіли дати можливість місцевим органам самостійно призначати ставку, щоб вони самі стежили за цим процесом і всі штрафи надходили до місцевої скарбниці. Ідея була такою: якщо ми не можемо відстежити всі кіоски з «неправильною» горілкою й «неправильними» сигаретами, то ці функції потрібно передати на місцевий рівень. Ми намагаємося делегувати частину повноважень на місця. Теоретично все правильно, але далеко не скрізь у регіонах до цього готові. Люди просто не знають, як читати бюджет, з якого боку до нього підступитися, не кажучи вже про те, щоб самим його складати»

Про податок на нерухомість

«Податок на нерухоме майно взагалі буде прерогативою місцевої влади. Будь ласка, збирайте гроші, ви все знаєте: скільки у вас неврахованої землі, скільки нерухомості. Якщо це велике містоформуюче підприємство, значить, податок на комерційну нерухомість потрібно знизити, якщо в нього багато землі — теж потрібно подумати й знизити якимось чином. Я ще не знаю, як це буде працювати в деталях, оскільки це вперше, але вважаю таку ініціативу правильною»

«Гарячі лінії»

Дата: 19 липня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00