Юридична практика

Строки та способи подання скарг платниками податків на рішення контролюючих органів

Суть справи.  До ДФС України надійшли скарги ТОВ «А» від 06.03.2015 р. та від 10.03.2015 р. на податкове повідомлення-рішення ДПІ у Солом’янському районі Головного управління ДФС у м. Києві, в результаті опрацювання яких було встановлено таке.

ДПІ у Солом’янському районі Головного управління ДФС у м. Києві було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «А» з питань правомірності нарахування та достовірності сплати ПДВ у частині взаємовідносин з ТОВ «С» за лютий 2014 р., за результатами якої складено акт перевірки.

На підставі висновків акта перевірки ДПІ у Солом’янському районі Головного управління ДФС у м. Києві було прийнято податкове повідомлення-рішення, яке ТОВ «А» оскаржило до Головного управління ДФС у м. Києві.

У свою чергу, Головне управління ДФС у м. Києві в результаті розгляду первинної скарги платника податків оскаржуване податкове повідомлення-рішення залишило без змін, а скаргу ТОВ «А» — без задоволення.

Рішення Головного управління ДФС у м. Києві, прийняте в результаті розгляду первинної скарги, було надіслано поштою з повідомленням про вручення на адресу платника податків, зазначену в скарзі, та отримано ТОВ «А» 23.02.2015  р. згідно з датою у рядку «Доставлено (вручено)» на повідомленні про вручення поштових відправлень.

Не погоджуючись з рішенням Головного управління ДФС у м. Києві про результати розгляду первинної скарги, ТОВ «А» оскаржило його в адміністративному порядку, надіславши 06.03.2015 р. засобами електронного зв’язку до ДФС України скановану копію скарги на податкове повідомлення-рішення ДПІ у Солом’янському районі Головного управління ДФС у м. Києві, а оригінал скарги — 10.03.2015 р. поштою з повідомленням про вручення на адресу ДФС України.

Витяг з рішення.  Відповідно до п. 56.3 ст. 56 Податкового кодексу скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (за потреби — з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог п. 44.6 ст. 44 цього Кодексу) протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Скарги на рішення державних податкових інспекцій подаються до контролюючих органів в АР Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональних територіальних органів.

Скарги на рішення контролюючих органів в АР Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональних територіальних органів та митниць подаються до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Пунктом 56.20 ст. 56 зазначеного Кодексу встановлено, що вимоги до оформлення скарги, порядок подання та розгляду скарг встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову та митну політику.

Згідно з п. 5.1 Порядку № 848 скарга може подаватися платником податку особисто або через свого представника чи надсилатись поштою (поштовим відправленням з рекомендованим повідомленням про вручення та описом вкладення).

Тобто зазначеним нормативним актом не передбачено такого порядку подання скарги, як надсилання її засобами електронного зв’язку.

Пунктом 56.6 ст. 56 Податкового кодексу передбачено, що у разі коли контролюючий орган приймає рішення про повне або часткове незадоволення скарги платника податків, такий платник податків має право звернутися протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання рішення про результати розгляду скарги, зі скаргою до контролюючого органу вищого рівня.

Отже, останнім днем адміністративного оскарження ТОВ «А» податкового повідомлення рішення ДПІ у Солом’янському районі Головного управління ДФС у м. Києві було 05.02.2015 р.

Водночас, як свідчать обставини справи, скарги ТОВ «А» від 06.03.2015 р. та від 10.03.2015 р. на податкове повідомлення-рішення ДПІ у Солом’янському районі Головного управління ДФС у м. Києві було надіслано до ДФС України з порушенням законодавчо встановленого 10-денного строку оскарження.

Крім того, скановану копію скарги ТОВ «А» від 06.03.2015 р. на податкове повідомлення-рішення ДПІ у Солом’янському районі Головного управління ДФС у м. Києві було надіслано скаржником до ДФС України засобами електронного зв’язку, тобто з порушенням п. 56.3 ст. 56 Податкового кодексу та п. 5.1 Порядку № 848.

 Пунктом 56.7 ст. 56 Податкового кодексу та п. 8.4 Порядку № 848 встановлено, що у разі порушення платником податків вимог пунктів 56.3 і 56.6 зазначеної статті Кодексу подані ним скарги не розглядаються та повертаються йому із зазначенням причин повернення.

Таким чином, керуючись ст. 56 Податкового кодексу та п. 8.4 Порядку № 848, ДФС України було залишено без розгляду скарги ТОВ «А» від 06.03.2015 р. та від 10.03.2015 р. на податкове повідомлення-рішення ДПІ у Солом’янському районі Головного управління ДФС у м. Києві та повернуто скаржнику.

«Гарячі лінії»

Дата: 21 лютого, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42