РРО. Готівка

Роздрукування Z-звіту та скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку

Робоча зміна розпочинається о 7 годині і закінчується о 22 годині. Z-звіт роздруковуватиметься в кінці зміни, але це може бути в один день о 22.10, а в інший — о 22.35. Достатньо роздрукувати Z-звіт один раз за зміну чи потрібно це зробити два рази, щоб час між роздрукуванням Z-звітів не перевищував 24 години?


Якщо касиром помилково внесено суму розрахунку до РРО (наприклад, замість 200 грн. внесено 2000 грн.), то як цю суму провести через РРО «Марія-301 МТМ» (помилку можливо виправити через повернення коштів) і в яких графах КОРО відобразити?

Пунктом 1 ст. 3 Закону про РРО встановлено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані в установленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок (далі — РК); проводити розрахункові операції через РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.

Зазначені суб’єкти підприємницької діяльності зобов’язані щоденно друкувати на РРО (за винятком автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій (далі — КОРО) (п. 9 ст. 3 Закону про РРО).

Таким чином, якщо об’єкт торгівлі працює цілодобово, то фіскальні звітні чеки відповідно до вимог Закону про РРО мають роздруковуватися щодоби.

Згідно з п. 7 розділу III Порядку № 417 реєстрація видачі коштів у разі повернення товару (відмови від послуги, прийняття цінностей під заставу, виплати виграшів у державні лотереї та інших випадках) або скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку здійснюється шляхом реєстрації від’ємної суми.

Якщо алгоритм роботи РРО не забезпечує окремого накопичення у фіскальній пам’яті від’ємних сум розрахунків, дозволяється реєструвати видачу коштів (скасування помилкової суми) за допомогою операції «службова видача». При цьому забороняється реєструвати через РРО від’ємні суми з використанням операції «сторно».

Пунктом 8 вищезазначеного Порядку передбачено, що якщо сума коштів, виданих при поверненні товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, перевищує 100 грн., то матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, має скласти акт про видачу коштів. В акті необхідно зазначити дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги); відомості про товар (послугу); суму виданих коштів; номер, дату і час видачі розрахункового документа, який підтверджує купівлю товару (отримання послуги).

Такий самий акт складається при скасуванні помилково проведеної через РРО суми розрахунку, в якому зазначаються дані про помилкову суму та реквізити розрахункового документа. Акти про видачу коштів та акти про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку передаються до бухгалтерії суб’єкта господарювання і зберігаються протягом трьох років. У разі відсутності у суб’єкта господарювання бухгалтерії зазначені акти підклеюються на останній сторінці відповідної КОРО.

«Гарячі лінії»

Дата: 21 лютого, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42