Юридична практика

Направлення скарг платників податків на новий розгляд

Суть справи.  ДПІ проведено документальну планову перевірку фізичної особи — підприємця А. з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011 р. по 31.12.2013 р., за результатами якої було складено акт.

У ході перевірки встановлено порушення фізичною особою — підприємцем А., зокрема, ст. 7 Закону про ЄСВ, що призвело до заниження єдиного внеску самозайнятої особи з доходу, отриманого від здійснення господарської діяльності, на суму 83 тис. грн.

За результатами перевірки ДПІ сформовано вимогу про сплату боргу (недоїмки) та прийнято рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску.

Позиція платника. Фізична особа — підприємець А. не погоджується з вимогою про сплату боргу (недоїмки) та з рішенням про застосування штрафних санкцій за донарахування контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску та у скаргах зазначає, що перевіряючими зроблено помилковий висновок про заниження зобов’язання зі сплати єдиного внеску за 2011 — 2013 рр. у сумі 83 тис. грн., і наводить розрахунки за формою табл. 1 додатка 5 до Порядку № 454 (чинного на момент виникнення спірних правовідносин).

Водночас в акті перевірки, надісланому платнику податків, не надано інформації про донарахування сум єдиного внеску у розрізі місяців з урахуванням максимального розміру доходів.

З огляду на зазначене фізична особа — підприємець А. просить прийняти скарги до розгляду та скасувати вимогу про сплату боргу (недоїмки), рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску та рішення про результати розгляду первинних скарг.

Витяг з рішення. Відповідно до п. 4.4 Порядку № 452 контролюючий орган при розгляді скарги перевіряє законність і обґрунтованість винесення вимоги або рішення, що оскаржуються, і приймає одне з таких рішень:

  • залишає вимогу або рішення, що оскаржуються, без змін, а скаргу — без задоволення;
  • скасовує в певній частині вимогу або рішення, що оскаржуються, і не задовольняє скаргу в певній частині;
  • скасовує в повному обсязі вимогу або рішення, що оскаржуються, і задовольняє скаргу;
  • направляє скаргу на новий розгляд до відповідного контролюючого органу;
  • залишає скаргу без розгляду.

Оскільки питання щодо правомірності та обґрунтованості сформованої ДПІ вимоги про сплату боргу (недоїмки) та винесеного рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску під час розгляду первинної скарги Головним управлінням ДФС у Кіровоградській області досліджено не в повному обсязі, ДФС прийнято рішення про направлення скарг на новий розгляд до Головного управління ДФС у Кіровоградській області.

«Гарячі лінії»

Дата: 1 листопада, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42