Новини

Володимир КОЛОМІЄЦЬ: «Наше завдання — охопити роз’яснювальними заходами кожного платника»

Головним управлінням ДФС у Черкаській області створена і успішно функціонує програма електронного обслуговування платників. Завдяки обласним електронним сервісам протягом півроку надано послуги майже 50 тис. платникам. Тепер будь-які проблемні питання вони можуть обговорити он-лайн з керівниками профільних підрозділів фіскальної служби області, які надають консультації практично з робочого місця.


Раніше в області активно працювали виїзні бригади просвітницького сервісу «Швидка допомога громадянам та бізнесу», які за рік встигали поспілкуватися з платниками усіх, навіть найвіддаленіших, районів: роз’яснювали податкове законодавство, допомагали заповнити декларації, видавали друковану продукцію. Кожна сільрада мала оформлений спеціальний стенд з податковою інформацією. Тепер все це проводиться за допомогою інтернет-технологій.

Родзинкою новацій є проект «Допомога платнику» — програма навчальних вебінарів та комунікацій, поширена засобами скайп-зв’язку. Для реалізації проекту в Головному управлінні обладнано спеціальну студію, яка відповідає сучасним вимогам.

Впровадження такого сервісу гарантує не лише заощадження коштів і часу платників податків, а й робить отримання консультації від спеціалістів фіскальної служби зручним і доступним. Щоб підключитися до сервісу, платнику потрібні лише комп’ютер та Інтернет. Втім, онлайн-трансляцію та запис на сайті dopomogaplatnyku.ck.ua можна дивитися у будь-якій місцевості України та за кордоном. А для платників з обмеженими фінансовими можливостями та інтернет-ресурсами, які не можуть самостійно підключитися до трансляції, передбачено перегляд консультації у спеціальних студіях, обладнаних в ЦОПах та в студіях сільських і селищних рад. Навчатися разом із платниками можуть і сільські голови. І це одне із завдань, які має вирішити проект, — отримання через таку комунікацію нового потужного засобу наповнення бюджетів і залучення до адміністрування податків органів місцевого самоврядування.

Звісно, нова форма спілкування дасть змогу заощадити і представникам бізнесу, і держслужбовцям робочий час, витрати на відрядження, кошти на сплату штрафів та отримати цільову консультацію або роз’яснення від найкращих фахівців фіскальної служби. Студії, створені для проведення вебінарів на базі місцевих рад, це не лише онлайн-вікно для спілкування, а й оперативне, якісне обслуговування платників. І хоча сьогодні брати участь у вебінарах може лише третя частина місцевих рад, до кінця липня планується налагодити зв’язок з усіма 577 радами.

Саме за допомогою такого нововведення податківці швидко поінформували підприємців про новації законодавства, запроваджені з 1 липня, отримали цікаві запитання і надали відповіді. Втім, наразі найбільші очікування від вебінарів з сільгоспвиробниками в рамках операції «Урожай». Це має бути відверта розмова з фермерами та підприємцями про використання землі та плату за землю, відображення реальних доходів і сплату податків з них, а також заробітну плату у сільському господарстві. Адже понад дві тисячі працівників сільгосппідприємств отримують офіційну зарплатню у розмірі, меншому, ніж законодавчо встановлений мінімум.

Ще один новітній сервіс фіскальної служби Черкащини — програма «VIP-обслуговування» підприємств з іноземними інвестиціями, яка працює вже півроку і охоплює 69 юридичних осіб. Суть її полягає у запровадженні в регіоні дворівневої системи обслуговування підприємств з іноземними інвестиціями — клієнтів за допомогою програми скайп: індивідуальне обслуговування інспекції згідно з щоденним графіком спілкування та проведення заходів Головним управлінням за допомогою Інтернету з групою клієнтів із забезпеченням зворотного зв’язку. Проект простий і не надто дорогий. Його обслуговують 23 найдосвідченіших працівника фіскальних органів.

Обладнано окремі робочі місця для фахівців-комунікаторів, які у щоденному спілкуванні можуть надавати найрізноманітніші послуги: консультації щодо діючих норм, застосування законодавства, діяльності в цілому і щодо конкретних операцій на підприємстві. Комунікатори на прохання клієнта залучають профільних фахівців для обговорення та вирішення його специфічних проблем та надають допомогу з підготовки та видачі довідок у зручний час без черг. Аналіз тестових оцінок, зібраних з підприємств, що обслуговуються, визначає серйозну зацікавленість підприємств у такій формі співпраці. До того ж передбачено дворівневий контроль за роботою осіб, задіяних у наданні послуг. За перше порушення оголошується догана, за друге — звільнення із займаної посади, адже робота надзвичайно серйозна. Така ж і відповідальність.

Проект «VIP-обслуговування» протестували підприємства з іноземними інвестиціями. Зокрема, консультант ТОВ «Кищенці» Олена Заворітня (Черкаська обл., Маньківський район) зауважує: «Проект надає можливість не тільки оперативно отримувати роз’яснення та довідки, а й пояснення змін у законодавстві саме від працівників Головного управління ДФС у Черкаській області. Це дуже зручно для платників, оскільки обсяг інформації великий і самотужки важко розібратися».

Водночас представник підприємства відзначила переваги адресного отримання повного обсягу інформації зі змін у податковому законодавстві, культуру спілкування контактних осіб ДПІ, дала високу оцінку якості надання консультацій, швидкості видачі довідок, інформації, яку можна отримати з семінарів та конференцій, про які широко анонсується в межах проекту. Також вона зауважила на необхідності розсилання для платників такого рівня не новин про зміни законодавства, а розгорнутих фахових коментарів працівників Головного управління з цих питань.

Надалі проект «VIP-обслуговування» поступово охопить великі підприємства області, а згодом сервіс пошириться на усіх без винятку платників.

Водночас у регіоні працюють такі ініціативні електронні сервіси:

  • онлайн-консультація на Черкаському інформаційно-діловому порталі www.city.ck.ua (щоденне, у тому числі у вихідні дні, онлайн-обслуговування платників — відвідувачів порталу);
  • онлайн-консультація платників щодо застосування норм законодавства в рамках інтернет-проекту «Податковий радник»;
  • розсилання роз’яснень, консультацій, коментарів, тематичних запитань-відповідей та друкованої продукції на електронні скриньки платників, громадських організацій, міських, сільських, селищних рад.

Олена Заскальна,
завідувач сектору комунікацій
Головного управління ДФС у Черкаській області

«Гарячі лінії»

Дата: 1 листопада, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42