Інші податки

Економічний ефект роботи Офісу бізнес-омбудсмена у другому кварталі – 529 млн. грн.

29.07.2016 / 17:20

Рада бізнес-омбудсмена України опублікувала звіт за підсумками другого кварталу 2016 року, в якому представила результати діяльності із захисту інтересів українських підприємців.

У звітному періоді Рада отримала 213 скарг (вдвічі більше ніж у попередньому кварталі) та успішно закрила 146 справ, що є найвищим показником за всі попередні звітні квартали. Прямий фінансовий вплив розслідувань склав у звітному періоді 529 млн. гривень. За 14 місяців роботи інституції із 15 співробітників сукупний економічний ефект закритих справ перевищив 3,5 млрд. гривень.

Основним джерелом звернень (78% скарг) залишилися представники малого та середнього бізнесу, що працюють сферах промисловості, сільського господарства, оптової торгівлі та бізнес-послуг. Найактивніше у другому кварталі скаржилися у місті Києві (95), Київській (21), Харківській (11), Одеській (11) та Дніпропетровській (9) областях. Не надійшло скарг з Чернігівської області та АР Крим.

Питання взаємодії бізнесу з фіскальними органами залишалися найпроблематичнішими для бізнесменів у другому кварталі: податкові перевірки, електронне адміністрування ПДВ, затримки із відшкодуванням ПДВ, а також кримінальні провадження, ініційовані ДФС проти бізнесу. Актуальними залишалися складні відносини бізнесу з органами місцевого самоврядування. Спектр проблемних рішень цих органів стосувався земельних питань та регулювання роботи малого бізнесу в регіонах. Слабкою ланкою є відносини з силовими структурами, пов’язані з перевищенням повноважень під час обшуків або з відкриттям кримінальних проваджень з метою здійснення тиску на бізнес.  Серед позитивних тенденцій у звітному кварталі – зменшення кількості скарг щодо реєстрації бізнесу та прав власності. Це можна пояснити успішною реалізацією реформи реєстраційних послуг. Останнім часом зменшилася кількість скарг бізнесу на отримання дозволів та ліцензій.

Державна фіскальна служба України (включаючи Державну податкову інспекцію України та Митну службу України), а також силові структури (включаючи Прокуратуру, Національну поліцію, Службу безпеки та Міністерство внутрішніх справ України) стабільно очолюють рейтинг державних органів, на які надходить найбільше скарг. У цьому кварталі значно зросла кількість скарг на органи місцевого самоврядування. Серед нових об’єктів скарг в антирейтингу з’явилися Міністерство регіонального розвитку України, Національна поліція України, Міністерство соціальної політики України. При цьому слід відзначити продуктивний діалог РБО з державними органами: частка виконаних державними органами рекомендацій РБО зросла з 64% у першому кварталі до 70% у другому кварталі 2016 року.

Для прозорості взаємодії у ході розслідувань і підготовки рекомендацій Рада підписала Меморандум про партнерство та співробітництво з Міністерством екології та природних ресурсів. Це вже п’ятий офіційний документ про взаємодію з державними органами за рік роботи Ради.

Фахівці РБО підготували новий пакет системних рекомендацій до уваги Уряду України, присвячений створенню умов для залучення інвестицій у будівельну галузь. У звіті представлені пропозиції щодо боротьби з надмірним регулюванням, бюрократичними перепонами, дозволами на реалізацію будівельних проектів та іншими корупціогенними практиками у галузі. 

 

«Наша команда з кварталу в квартал закриває все більше справ з відчутним фінансовим ефектом для скаржників. Лише в цьому кварталі ми змогли зекономити бізнесу понад 500 млн. гривень. При цьому відсоток відхилених скарг знизився вдвічі в порівнянні з минулим роком – обізнаність підприємців про наші послуги зростає. Ми будемо продовжувати нарощувати темп, щоб потрібні країні зміни ставали неминучими», – зазначив бізнес-омбудсмен Альгірдас Шемета.

«Гарячі лінії»

Дата: 28 березня, Четвер
Час проведення: з 10:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42