ПДВ

Постачання за готівку кінцевому споживачеві

Чи потрібно в податковій накладній за щоденним підсумком операції на кінцевого споживача (код 11) розписувати всю номенклатуру?


Відповідно до п. 201.4 ст. 201 Податкового кодексу податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:

  • здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/РРО або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);
  • виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), крім тих, форму яких встановлено міжнародними стандартами;
  • надання платнику податку касових чеків, що містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).

Оскільки касові чеки у разі здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником ПДВ) містять інформацію про асортимент товарів, придбаних покупцями, платник податку має можливість згрупувати в податковій накладній, яка складається за щоденними підсумками операцій, у графі 3 «Номенклатура постачання товарів/послуг продавця» товари за групами, що відповідають певному коду УКТ ЗЕД.

Таким чином, обсяги операцій з постачання товарів (в тому числі підакцизних та імпортованих) у податковій накладній, складеній за щоденними підсумками операцій, у разі постачання за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником ПДВ) відображаються таким чином:

  • окремим рядком — показники щодо обсягів постачання підакцизних та імпортованих товарів за кодами УКТ ЗЕД;
  • окремим рядком — показники щодо загальної суми вартості поставлених товарів, за вирахуванням обсягів постачання підакцизних та імпортованих товарів, при цьому у такому випадку у графі 3 «Номенклатура товарів/послуг продавця» податкової накладної зазначається «Товари/послуги в асортименті»;
  • графи 5.1, 5.2, 6 та 7 не заповнюються.

У податковій накладній, яка складається за щоденними підсумками операцій, у разі здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником ПДВ), обсяг операцій, відображених в касових чеках, надрукованих протягом дня, та суми ПДВ, визначені за такими операціями, зазначаються загальною сумою, що відповідає фактичній сумі виторгу та сумі ПДВ, відображеній у Z-звіті.

Отже, у графах 8, 9, 10 відображається загальний обсяг постачання (база оподаткування) товарів/послуг залежно від ставки оподаткування; а у графі 13 зазначається загальна сума коштів, що підлягає сплаті.