Запитання - відповіді

Маркування алкогольних напоїв
Підприємство здійснює діяльність з реалізації в Україні алкогольних напоїв торгової марки «Fiorelli» (а саме: Fragolino Bianco Fiorelli, Fragolino Rosso Fiorelli, PescaFiorelli, FiorelliDry), які класифікуються за кодом 2206 00 39 00 згідно з УКТ ЗЕД із вмістом спирту 7,5 % об’ємних одиниць. Чи підлягають маркуванню марками акцизного податку такі імпортовані алкогольні напої?
Сергій Дорош , завідувач сектору контролю за виробництвом та обігом марки акцизного податку Управління ліцензування та організації контролю за обігом підакцизних товарів Департаменту податків і зборів з юридичних осіб Державної фіскальної служби України

Підпунктом 14.1.5 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу визначено, що алкогольні напої — це продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів із вмістом спирту етилового понад 0,5 % об’ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206 (крім квасу «живого» бродіння), 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також із вмістом спирту етилового 8,5 % об’ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 відповідно до УКТ ЗЕД.

Згідно з пунктами 226.1 та 226.2 ст. 226 зазначеного Кодексу у разі виробництва на митній території України алкогольних напоїв і тютюнових виробів чи ввезення таких товарів на митну територію України платники податку зобов’язані забезпечити їх маркування марками встановленого зразка у такий спосіб, щоб марка акцизного податку розривалася під час відкупорювання (розкривання) товару.

Наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку встановленого зразка на пляшці (упаковці) алкогольного напою та пачці (упаковці) тютюнового виробу є однією з умов для ввезення на митну територію України і продажу таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати податку та легальності ввезення товарів.

Маркуванню підлягають усі алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5 % об’ємних одиниць (п. 226.6 ст. 226 Податкового кодексу).

Таким чином, маркуванню підлягають усі алкогольні напої, які реалізуються в Україні (як вироблені в Україні, так і ті, що імпортуються до України), з вмістом спирту етилового понад 8,5 % об’ємних одиниць та розлиті у споживчу тару.

Водночас імпортовані алкогольні напої з вмістом спирту етилового менше 8,5 % об’ємних одиниць, а саме 7,5 % об’ємних одиниць, не підлягають маркуванню марками акцизного податку встановленого зразка.