Інтерв’ю

В Україні зможуть працювати лише ті банки, акціонери яких чітко бачать, як вони вестимуть бізнес у нашій країні

03.11.2016 / 13:10

Надійність Forward Bank підтверджено не лише рейтингами та дослідженнями, а передусім здатністю фінустанови в непростий економічний період демонструвати стабільну роботу. Які підходи застосовує банк для збільшення клієнтської бази і поліпшення сервісів, — розповідає Голова правління Forward Bank Андрій КИСЕЛЬОВ.

фотоАндрію, Forward Bank веде свою діяльність в Україні вже протягом десяти років. Що дозволяє банку вистояти в такій непростій ситуації, в якій перебуває зараз вітчизняна банківська система?

Forward Bank — це роздрібний банк, в основі бізнес-моделі якого лежить споживче кредитування населення, зокрема: кредитні картки, кредити готівкою та цільові кредити. При цьому з першого дня його діяльності позики видавалися виключно в національній валюті. Хочу зазначити, що до 2014 року серед експертів ринку була дуже поширеною думка про те, що в кризовій ситуації вистоять тільки універсальні банки, а у монобанків, якими є ми, шансів на успіх практично немає. Проте ситуація останніх двох років демонструє спірність такого висновку. Так, непросто зараз усім фінансовим установам, але масштаб проблеми різний.

Наприклад, цього року ми відновили активне кредитування, змогли збільшити нашу клієнтську базу майже на 30 %, причому без збільшення регіональної мережі. На сьогодні в банку за різними продуктами обслуговуються понад 200 тис. клієнтів — приватних осіб. За роки своєї діяльності в Україні банк надав послуги більш ніж 1,5 млн українцям та видав кредитів на суму близько 15  млрд грн. І це з урахуванням того, що ми на початку року відкоригували нашу модель взаємодії з клієнтами, оптимізували регіональну мережу та багато в чому перейшли на онлайн-обслуговування.

Національний банк України зараз активно говорить про необхідність докапіталізації банківської системи. Наскільки це питання актуальне для вашого банку?

З одного боку, нові вимоги до капіталу поступово зменшують кількість гравців, тому що не всі акціонери готові докапіталізувати свої фінансові установи. З іншого — залишаться і зможуть працювати тільки ті банки, акціонери яких чітко і ясно бачать, як вони вестимуть бізнес в нашій країні — з урахуванням політичних моментів, економічної ситуації, фіскальної системи, зрештою, з урахуванням українського менталітету.

Що важливо, докапіталізація — не єдине питання, яке повинні вирішити банки в найближчі кілька років. Крім цього, в рамках заходів, які реалізуються регулятором для посилення банківського сектору, посилилися вимоги щодо всіх нормативів: з контролю операцій з пов’язаними особами, з фінансового моніторингу, з політики комплаєнса та програми «знай свого клієнта». При цьому Forward Bank, як «ощадний» за класифікацією Нац­банку України, виконує вимоги та підтримує в інтересах вкладників підвищені нормативи ліквідності (+10 %), кредитного ризику (+5 %). До того ж від кожного банку потрібна фінансова модель, де абсолютно прозоро показано, на чому та чи інша установа зароблятиме. І ось саме бізнес-модель, фінансова модель і є основною відправною точкою в розумінні, чи потрібна банку докапіталізація. Тому, незважаючи на те що зараз прогнозувати надовго наперед дуже складно, команда Forward Bank активно працює над стратегією діяльності до 2019 року з урахуванням прогнозів, наскільки це можливо, розвитку процесів, які відбуваються в економіці та політиці України.

Ви згадали питання посилення вимог у напрямі фінансового моніторингу та комплаєнса. Справді, останніми роками спостерігається зростання шахрайських операцій, у тому числі з картками. Яку роботу веде банк у цьому напрямі?

У банку діє фрод-моніторинг, комплаєнс-контроль, відповідно, фахівці цих напрямів ведуть постійний моніторинг операцій клієнтів і працюють з цілою низкою інструментів, спрямованих передусім на запобігання атак шахраїв. Зокрема, бувають ситуації, коли при підозрі на некоректні дії з коштами на рахунках клієнтів тимчасово блокується, наприклад, картка, що, звісно, викликає обурення з боку її власника. Але ми намагаємося пояснити клієнтам, що краще перестрахуватися, ніж в подальшому зазнати втрат, ведемо роз’яснювальну роботу, як не потрапляти на гачок шахраїв.

Останні законодавчі зміни перенесли практично всю відповідальність за шахрайські операції на плечі банків, які зобов’язані компенсувати клієнтам усі втрати. Водночас українці повинні бути обачнішими у своїх діях. У цілому це питання також стосується невисокої фінансової грамотності населення, над вирішенням якого потрібно працювати, починаючи зі школи.

Замовте доставку онлайн, заповнивши форму, або за телефоном 044 501 06 30

«Гарячі лінії»

Дата: 8 грудня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00