Інтерв’ю

Опановуємо нові маршрути і розвиваємо вже відкриті

23.12.2016 / 17:25

Український перевізник МАУ є провідною вітчизняною авіакомпанією, яка домінує за кількістю рейсів, що виконуються з усіх аеропортів України. Про транзитний потенціал базового перевізника, необхідність законодавчих змін, які допоможуть здешевити перельоти, та про заходи щодо розвитку регіональних аеропортів розповідає президент ПАТ «Авіакомпанія «Міжнародні авіалінії України» Юрій Мірошников.

фотоУ чому полягає концепція розвитку маршрутної мережі компанії?

Як класичний мережевий перевізник МАУ будує свою концепцію розвитку такої мережі на засадах стратегії стикування рейсів, які здійснюються у протилежних напрямках: Схід — Захід, Південь — Північ. Ця модель успішно працює в багатьох країнах світу. Україна має беззастережно визнану геополітичну перевагу зручного розташування між Сходом і Заходом та визначений цим потужний транзитний потенціал.

Крок за кроком триває становлення міжнародного аеропорту «Бориспіль» як потужного транзитного хаба, що конкурує зі Стамбулом на півдні та Москвою — на півночі. Конструктивна синергія базового перевізника — авіакомпанії МАУ — та головного аеропорту держави сприяє процесу ефективного використання та розвитку транзитних пасажиропотоків через Україну.

Які пропозиції МАУ допоможуть вирішенню проблем бюджетних перельотів?

Ще у 2015 р. ми оприлюднили пропозиції щодо низки заходів, які потрібно вжити органам влади для здешевлення авіаційного транспорту. Передусім привести ціни на пальне в українських аеропортах у відповідність з європейськими. А в частині, що стосується авіакомпаній, — змінити валютне законодавство України згідно з міжнародними нормами, скасувавши зобов’язання з продажу валюти.

Митні правила також потребують узгодження з європейськими стандартами. Ми запропонували встановити нульові ставки вхідного та вихідного ПДВ для внутрішніх рейсів і мита на ввезення зап­частин та обладнання для авіаційної техніки, яка не виробляється в Україні. У вітчизняних аеропортах потрібно запровадити систему мотивації авіакомпаній, аналогічну тій, що існує в європейських. Для українських перевізників слід знизити ставку кредитування до 5 %.

Серед наших пропозицій, які спри­ятимуть здешевленню пе­­рельотів, — запровадження пільгової ставки за проліт над територією країни для внутріш­ніх рейсів, приведення правил перевезень пасажирів та багажу у відповідність із європейськими нормами. Украй важливо на взаєм­ній основі скасувати обмеження на прольоти над територією України та Росії для російських та українських авіаперевізників відповідно.

Що компанія робить для розвитку регіональних аеропортів?

Цього року зросла кількість українських міст, до яких МАУ здійснює рейси. Ми відкрили польоти з декількох регіональних аеропортів — Вінниці, Чернівців, Івано-Франківська. Їх розвитку сприяють операційні і комерційні рішення авіакомпанії щодо забезпечення транзиту з внутрішніх на міжнародні рейси МАУ, які виконуються з аеропорту «Борис­піль». Крім того, ми відкрили нові прямі міжнародні маршрути із цих регіональних аеропортів з урахуванням місцевої специфіки, попиту, традиційних зв’язків і, звісно, не порушуючи генеральної стратегії нашої авіакомпанії, спрямованої на розвиток транзитних перевезень. На жаль, процесу освоєння регіональних аеропортів часто заважають відсутність необхідного технічного обладнання для виконання рейсів на сучасних літаках і недосконалий стан злітно-посадкових смуг, інших об’єктів аеропортової інфраструктури, зокрема пасажирських терміналів, що істотно впливає на можливість відкриття авіакомпаніями нових рейсів.

Які напрямки сьогодні є найбільш затребуваними?

Що стосується попиту вітчизняних пасажирів, то це традиційно Росія, навіть попри відсутність прямого повітряного сполучення (пасажиропотік розподілився через треті країни), США, Ізраїль, а також країни Західної Європи. Серед транзитних перевезень найбільш затребуваним є напрямок Схід — Захід. І тому для МАУ дуже важливою є східна частина нашої мережі польотів. А для подальшого успішного розвитку цього напряму діяльності вкрай потрібно опановувати нові маршрути, розвивати вже відкриті і збільшувати обсяги перевезень саме на схід від України.

Розмову вела Інна ГОЛОВКО

Замовте доставку онлайн, заповнивши форму, або за телефоном 044 501 06 30

«Гарячі лінії»

Дата: 31 серпня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42