Статті

Принади й переваги південної Пальміри

26.12.2016 / 12:51

Перспективи і потенціал Одеської області цілком відповідають економічним пріоритетам держави, спрямованим на розвиток високотехнологічних виробництв, логістики, транспорту, туризму.

Корисний вибір

Останнім часом чимало українців змушені були переглянути свої вподобання і зробити вибір на користь рідних просторів, обираючи замість закордонного бюджетний відпочинок в Україні. Попри проблеми вітчизняного сервісу, у топі приморських курортів перебуває Одещина. А одним із найпопулярніших місць літніх відпусток є саме обласний центр. В Одесі налічується кілька сотень готелів різного ступеня комфортості. Окрім громадян України сюди приїздять відпочивальники із Західної Європи та з Туреччини.

Зі слів фахівців Центру туристичної інформації, до Одеси вже не доводиться приваблювати туристів різноманітними акціями, місто і без того переповнене. За показниками минулорічних надходжень від туристичного збору Одеса стала одним із лідерів в Україні. Минулого року її відвідало 1,5 млн  гостей. За інформацією мерії, це рекорд останніх десяти років. А надходження за минулий рік від сплати туристичного збору становили 2,502 млн грн. Сума податкових надходжень, що надійшли від суб’єктів туристичної діяльності області у 2015 р. до бюджетів усіх рівнів, становила 135 млн грн, що більш як вполовину перевищує показник по­переднього року.

Туристична галузь — це поле діяльності представників малого та середнього бізнесу. Не випадково саме на Одещині втілюється один із кількасот проектів сприяння економічному поступу, запропонованих Україні ЄС. Йдеться про спільні заходи для малого та середнього бізнесу за підтримки ЄБРР. Головна «фішка» проекту — перспективи використання консалтингових послуг ЄБРР для розвитку власного бізнесу. Крім того, за допомогою цього банку планується створення Центрів сприяння малому та середньому бізнесу, спеціальних інституцій, котрі функціонуватимуть у 15-ти обласних центрах України і на території Одеси включно.

Транспортна карта

Незважаючи на величезну кількість захоплюючих туристичних маршрутів на Одещині, їх розвитку поки що перешкоджають погані дороги. У Службі автодоріг визнають — транспортне сполучення між населеними пунктами потребує значних капіталовкладень, щоб шляхи зберегти та розвинути. Адже найбільша проблема полягає в тому, що за останні роки інтенсивність транспортного руху збільшилася в кілька разів, зокрема, на автодорогах Одеса — Київ — Одеса, Одеса — Рені, Одеса — Мелітополь.

Тому особливу увагу в Одеській області сьогодні приділяють питанням розвитку транспорту. Найважливішим проектом транспортної галузі є ремонт автомагістралі Одеса — Рені, яка має зв’язати Одесу, Болград і Рені, утворивши потужний транзитний коридор на Молдову та Румунію, а далі — на ЄС. Транспортна галузь може стати тим козирем, який перетворить регіон на міст між Сходом та ЄС і дасть йому можливість відігравати важливу економічну роль.

Цей проект, зі слів Президента України Петра Порошенка, тільки початок великого міжнародного проекту. Кінцева його мета — прокладення транспортного коридору в Європу і залучення інвесторів. Так, з румунською стороною обговорюється питання про спорудження моста через річку Дунай. Така можливість, зокрема, розглядалася під час зустрічей президентів обох країн. Новий міст не лише забезпечить транзит українських товарів, а й сприятиме потужному розвитку інфраструктури туристичного бізнесу. Цей шлях стане коридором, який поєднає Одесу з містами Румунії та Болгарії. У проекті будуть задіяні, зокрема, і кошти ЄС. Принаймні керівництво Румунії та Болгарії висловили запевнення у своїй зацікавленості та участі в цьому проекті.

Зростанню кількості туристів і розвитку торговельних зв’язків сприятиме і новий пасажирський термінал Міжнародного аеропорту «Одеса». Введення терміналу в експлуатацію дасть змогу збільшити пропускні можливості до трьох мільйонів пасажирів на рік. Приміщення нового терміналу майже готове. Там уже прокладені комунікації і завершені оздоблювальні роботи. Повноцінно використовувати споруду планується вже влітку 2017 р. Загальна площа термінального комплексу — 29 тис. м2. У ньому буде 28 стійок реєстрації пасажирів, 12 виходів на посадку, чотири аеромости. Пропускна спроможність запланована до 1 000 пасажирів на годину.

Не курортами єдиними

Експерти наголошують на необхідності повнішого використання потенціалу розвитку логістичних зв’язків між Одеською областю і європейськими трасами, річковим і залізничним транспортом. Колосальні можливості, зосереджені на Одещині, відкривають додаткові переваги для одеських портів, збільшивши транспортний потік зі Сходу до ЄС через українські гавані. До моря прив’язана велика частина промисловості Одещини: сім потужних морських портів, п’ять судноремонтних заводів. Вантажі та пасажирів перевозять державні судноплавні компанії та понад 20 приватних, майже ­80 при­ватних крюїнгових та понад 90 експедиторських і агентських підприємств. Важливим для Одеського регіону є й нарощення потужностей залізниці, завдяки чому збільшується вантажопотік до порту «Южний». Одеські залізничники спільно з інвесторами наростили пропускну спроможність дільниці залізниці Чорноморська — Берегова, яка є головною магістраллю в напрямку до цього порту. Додаткові потужності дадуть змогу збільшити вантажопотік до порту, що має поповнити бюджет.

Однак не лише туризм є драйвером розвитку економіки регіону. В області готують кадри для працевлаштування у безліч галузей. Чимало відомих бізнес-проектів, наукових, інформаційних та інноваційних стартапів національного значення знаходиться саме на Одещині. 

Минулого року регіоном забезпечено 4,5 % усіх експортних операцій в Україні, 2,6 % — у імпорті. У грошовому еквіваленті — це 2 624,4 та 1 114,4 млн дол. відповідно.

Найбільше продавали зерно, неорганічну хімію, добрива, жири та олії тваринного або рослинного походження, насіння і плоди олійних рослин, залишки і відходи харчової промисловості, електричні машини, чорні метали, алкогольні і безалкогольні напої. Найвагоміші експортні поставки здійснювались до Іспанії, Франції, Італії, Бельгії та Польщі: зернові культури, добрива, жири та олії, насіння, що свідчить про зацікавленість європейців передусім у сировині. Загалом одеські підприємства торгують із 160 країнами світу, що зайвий раз підтверджує грандіозні перспективи для економічного зростання регіону.  

Замовте доставку онлайн, заповнивши форму, або за телефоном 044 501 06 30

«Гарячі лінії»

Дата: 11 травня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00