Інтерв’ю

Максимум можливостей для  бізнесу працювати прозоро

26.12.2016 / 14:12

Як позначилася фіскальна децентралізація на наповненні місцевих скарбниць Одещини, які з нових сервісів, що ними вже користуються платники податків краю, виявилися найефективнішими, а також які поточні проблеми бізнесу вдається вирішити завдяки конструктивній співпраці підприємців з фіскальною службою регіону, розповідає в. о. начальника ГУ ДФС в Одеській області Глеб Мілютін.

фотоСтатистика, оприлюднена на сайті ГУ ДФС Одеської області, свідчить про те, що показники податкових находжень порівняно з минулим роком зростають. Це відбувається за рахунок інфляційних процесів, чи, можливо, через пожвавлення підприємницької активності?

Зростання цілком аргументоване. Відбулося воно передусім завдяки підвищенню рівня добровільної сплати податків. Цей показник на сьогодні становить понад 99 %.

Порівняно із січнем — листопадом минулого року за індексу інфляції в 111,4 % надходження до Зведеного бюджету України збільшилися в 1,6 раза, або на 4,9 млрд грн.

Крім того, суттєвий вплив мали заходи, спрямовані на виведення бізнесу з тіні. На порядок зросли обсяги надходжень з ПДВ, податку на доходи фізичних осіб, акцизного податку та плати за землю.

Чи можете пригадати, які пропозиції останнім часом ініціював бізнес, зустрічаючись з керівництвом фіскальної служби області?

Остання зустріч відбулася у розширеному форматі — за участю представника бізнес-омбудсмена. Розглянули низку питань, пов’язаних з адмініструванням податків та митних платежів, функціонуванням «Єдиного вікна» на митниці, виявленням недобросовісних контрагентів — платників ПДВ. У свою чергу, платники податків звернулися до Ради бізнес-омбудсмена з проханням підтримати законопроект про подовження дії мораторію на податкові перевірки малого та середнього бізнесу у 2017 р.

Загалом мета таких щомісячних зустрічей — виявляти й вирішувати питання, які виникають у повсякденній діяльності і турбують бізнес. Так, з початку року конкретні рішення отримали понад п’ятдесят практичних кейсів. Наприклад, чітко обмежено у часі (не більше п’яти днів від дня подання відповідної заяви) початок проведення перевірок фізичних осіб — підприємців для зняття їх з обліку.

Неодноразово відкрито обговорювали проблему блокування електронної звітності. У результаті діалогу кілька платників ПДВ відмовилися від використання «схемного кредиту».

Протягом року відбулася низка тематичних зустрічей, які стосувалися спрощення процедури отримання ліцензій виробниками вина та виноматеріалів, що здійснюють замкнутий цикл виробництва. А напередодні туристичного сезону обговорювали проблематику готівкових розрахунків та застосування РРО.

У листопаді, на прохання Генерального консульства Китайської Народної Республіки у м. Одесі, ми провели навчання для підприємців — громадян КНР. Це зовсім нова аудиторія, зацікавлена сплачувати податки та працювати прозоро.

Одеський регіон має свої дуже специфічні риси не лише як осередок великого бізнесу, а як туристичний і курортний. У чому полягають особливості співпраці з представниками цього сегмента підприємців?

Не помилюся, якщо скажу, що обличчям туристичної Одеси є малий та середній бізнес. Це й розташовані вздовж узбережжя Чорного моря заклади харчування та роздрібної торгівлі, надання послуг із перевезень населенню, у тому числі водними видами транспортних засобів, різноманітні розважальні послуги та масові видовищні заходи.

У розпал курортного сезону особливу увагу приділяємо легалізації трудових відносин, оподаткуванню доходів у формі заробітної плати найманих працівників, справлянню акцизного податку. Для фіскальної служби це теж гаряча пора, але штрафи не є самоціллю. Більше ми налаштовані на те, щоб надати бізнесу максимум можливостей працювати прозоро, своєчасно поінформувати про вимоги законодавства.

Які з інноваційних проектів, запроваджених цього року податковою, вже дали свої результати?

На регіональному рівні фіскальна служба Одещини за підтримки волонтерів у сфері IT запровадила інноваційний сервіс «ChecknDrink».

Сервіс, створений рік тому для мешканців і гостей міста Одеси та області, дає змогу перевірити наявність ліцензій на реалізацію алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

За цей час сервісом скористалися понад дві тисячі осіб. Ми отримали 164 звернення небайдужих громадян, проведено 153 перевірки, до бюджету додатково донараховано близько 2,3 млн грн.

Наскільки ефективною є спів­праця фіскальної служби з органами місцевого самоврядування і чи відчутний в області ефект від фіскальної децентралізації?

Фінансова незалежність місцевих громад безпосередньо залежить від зміцнення власної податкової бази. Місцеві бюджети Одещини у січні — листопаді отримали 7,4 млрд грн податків і зборів, надходження збільшилися на 60 %.

Половину податкових надходжень становить податок на доходи фізичних осіб. У його адмініструванні вбачаємо значні резерви, мобілізація яких є спільним завданням для фіскальної служби та місцевої влади.

Запроваджені з метою фіскальної децентралізації податок на нерухоме майно, акцизний податок на роздрібну торгівлю та транспортний податок за 11 місяців 2016 р. поповнили місцеві бюджети області на 2,4 млрд грн, що на 1 млрд грн перевищує минулорічні показники.

Мабуть, першими ефект від децентралізації оцінили у місті Одесі. Починаючи з 2015 року Одеська міська рада створює дорожній фонд, джерелами якого є акцизний податок на роздрібну торгівлю та податок на майно в частині транспортного податку. У співпраці з мерією на великих магістралях міста розміщено агітаційні бігборди щодо переваг легалізації оплати праці. Переконаний, що цей напрям співпраці також дасть свої результати.

До речі, завдяки зростанню податкових надходжень для зручності платників місцеві ради вирішили покращити матеріально-технічну базу чотирьох державних податкових інспекцій (Комінтернівської, Роздільнянської, Ізмаїльської, в Київському районі м. Одеси).

Розмову вела Інна ГОЛОВКО

Замовте доставку онлайн, заповнивши форму, або за телефоном 044 501 06 30

«Гарячі лінії»

Дата: 26 січня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00