Новини

Безпроблемне відшкодування ПДВ

27.09.2017 / 19:00

З початком впровадження електронного відшкодування ПДВ у бізнесу більше немає проблем із поверненням цього податку. Про це заявив в. о. Голови ДФС Мирослав Продан 26 вересня під час зустрічі з представниками галузі машинобудування, виробництва турбінного та іншого устаткування — членів Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності при ДФС.

«На сьогодні вже немає системної проблеми, яка існувала раніше, з відшкодуванням ПДВ. 96 % заявок відшкодовується протягом 30 календарних днів за результатами камеральних перевірок. Ми усунули людський фактор від цього процесу, усе відбувається автоматично», — зазначив Мирослав Продан.

У свою чергу, позитивну ситуацію з отриманням бюджетного відшкодування ПДВ підтвердили і представники бізнесу. За їх словами, наразі всі заявлені кошти відшкодовуються вчасно та оперативно, водночас потребує вирішення питання із повернення заборгованих сум ПДВ, які були сформовані у попередні періоди.

Очільник ДФС звернув увагу присутніх, що частина заборгованої суми, яка склалася цього року до 1 квітня, зменшується динамічно.

З початку впровадження реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ з 01.04.2017 р. заборгованість з відшкодування цього податку за деклараціями, поданими до 01.04.2017 р., скорочено на 93,65 %, або майже на 14,3 млрд грн.

Якщо на початок квітня — на момент запуску системи автоматичного відшкодування ПДВ — загальна заборгованість становила 15,3 млрд грн, то в перший місяць роботи електронного режиму борг скоротився на 11,5 млрд грн — до 3,8 млрд грн.

На 26 вересня цей показник вже становить 932 млн грн Сума заборгованості складається із сум: 756,9 млн грн, за якими тривають оскарження, та 121,3 млн грн, за якими наявні заперечення правоохоронних органів.

Наразі проводиться робота з правоохоронними органами, за застереженнями яких суми були заблоковано для можливого повернення їх платникам.

«Ми проводимо інвентаризацію заборгованих сум, звертаємося до наших колег з інших органів влади для з’ясування ситуації із цими заблокованими коштами», — розповів Мирослав Продан.

Окремим питанням залишається відшкодування ПДВ згідно з тимчасовим реєстром (за періоди до 01.02.2016 р.). Реалізація більшої частини невідшкодованих сум ПДВ наразі не залежить від ДФС (справи в судах). Станом на 01.09.2017 р. така сума становить 4,7 млрд грн.

Під час зустрічі також наголошувалося на необхідності доопрацювання критеріїв автоматизованої системи моніторингу ризиків та блокування накладних. На думку бізнесу, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі автоматично має означати реальність проведених по ній операцій.

«Це ідеал роботи системи аналізу ризиків, до якого ми прагнемо — якщо накладна зареєстрована, пройшла всі етапи перевірки на відповідність критеріям, то і перевіряти немає чого. На сьогодні система працює ефективно, фіктивні накладні блокуються. Однак, враховуючи постійні пошуки махінаторів нових лазівок для обходу системи, ми маємо постійно їх контролювати та відповідно переглядати критерії для унеможливлення використання подібних схем надалі», — підкреслив Мирослав Продан.

Саме над цим в ДФС і працюють, ініціюючи відповідні зміни перед Мінфіном України.

Поінформував Мирослав Продан і про ситуацію з поверненням переплат з податку на прибуток, що є актуальним питанням для бізнесу. Так, фіскальна служба, враховуючи побажання членів Інвестради, виступила з ініціативою закласти в бюджет на 2018 р. кошти для разового повернення переплат з цього податку. Водночас, враховуючи наявні ресурси, в ДФС вже скорочено суму переплат з 28,6 млрд грн до 14,4 млрд грн.

«Ми щокварталу зменшуємо суму переплат за рахунок погашення податкових зобов’язань з податку на прибуток. Більше того, на сьогодні сплата податку наперед взагалі не розглядається як резерв для виконання планових показників», — наголосив Мирослав Продан.

Він також повідомив, що в ДФС зараз працюють над розробкою системи єдиного казначейського рахунку для всіх податків, що дасть змогу проводити взаємозарахування податків. Наразі цю ініціативу ДФС опрацьовує з казначейством та іншими зацікавленими відомствами.

Під час зустрічі також порушувалися питання щодо деяких аспектів оподаткування податком на доходи фізичних осіб працівників підприємства, зокрема, членів профспілкових організацій та тих працівників, які в них не задіяні. Було вирішено звернутися до Мінфіну з відповідним листом для врегулювання ситуації.

Крім того, враховуючи побажання бізнесу, опрацьовуватиметься звернення платників щодо законодавчої ініціативи, якою пропонується внести зміни до ст. 168 Податкового кодексу, зокрема, здійснювати сплату ПДФО за місцем реєстрації фізичної особи. За пропозицією бізнесу, сплата має відбуватися за місцем, де створено робочі місця, як це є і зараз. Після аналізу питання відповідне звернення буде передано Мінфіну України.

«Державна фіскальна служба відкрита до ініціатив бізнесу і у рамках своєї компетенції готова їх презентувати законотворцям після аналізу та опрацювання», — підкреслив керівник ДФС.

Довідково:

Протягом січня — серпня 2017 р. платниками податків — представниками важкої промисловості забезпечено сплату податкових платежів на суму майже 13,4 млрд грн. За цей період підприємствам — платникам ПДВ, які займаються машинобудуванням, відшкодовано майже 3 млрд грн ПДВ.

Прес-служба ДФС України

«Гарячі лінії»

Дата: 26 жовтня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42