Новини

Роз’яснення від ДФС: застосування критеріїв оцінки ризиків СМКОР

27.11.2017 / 19:00
Роз’яснення від ДФС: застосування критеріїв оцінки ризиків СМКОР

Останніми змінами до Системи, затвердженими наказом Мінфіну України № 926, який набрав чинності з 17.11.2017 р., були:

автоматичне врахування Таблиці даних платника податку (далі — Таблиця);
градація рівня ризикового товару;
зупинка реєстрації розрахунків коригування на зміну вартості товарів більше ніж у двічі та/або зміну номенклатури товарів/послуг.

Автоматичне врахування Таблиці. Платниками, у яких значення показників D (розрахункова величина, яка дорівнює відношенню загальної суми сплачених за останні 12 місяців сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми ПДВ, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами до загальної суми постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7 %, за останні 12 місяців, яка зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у ЄРПН) та P (сума ПДВ, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у ЄРПН у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування), розрахованих у порядку, наведеному у пп. 4 п. 5 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затверджених наказом від 13.06.2017 р. № 567 (зі змінами), мають такі розміри: D > 0,02, P < Pм × 1,3, та обсяг постачання товарів/послуг у податкових накладних/розрахунках коригування, складених з 01.01.2017 р. в ЄРПН, зазначених в Таблиці, становить більше 25 % загального обсягу постачання за період з 01.01.2017 р.

Автоматичне врахування Таблиці передбачено для сумлінних платників податків, які у зв’язку зі специфікою своєї діяльності завжди будуть об’єктом Системи, а реєстрація податкових накладних на реалізацію товарів/послуг з урахуванням наявності відсотка придбаного ризикового товару в більшості випадків буде зупинена.

Подання Таблиці дає змогу сумлінному платнику податку в подальшому значно зменшити кількість тих податкових накладних, які будуть заблоковані.

Під градацією рівня ризикового товару слід розуміти, що залежно від податкового навантаження (значення показника D) платники мають відповідний відсотковий рівень ризикового товару.

Для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03, допустимий відсотковий рівень ризикового товару становить не більше 75 %;

від 0,02 до 0,03 — не більше 60 %;

від 0,015 до 0,02 — не  більше 50 %;

від 0,01 до 0,015 — не більше 40 %;

від 0,005 до 0,01 — не більше 30 %;

до 0,005 — не більше 20 % товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС як ризикові групи товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД.

Тобто при збільшенні значення податкового навантаження рівень ризикового товару також збільшується.

Для прикладу, якщо у платника податку значення податкового навантаження становить 0,03, то його допустимий відсотковий рівень ризикового товару повинен бути не більше 75 %, для платника податків з податковим навантаження 0,01 такий допустимий рівень становить не більше 40 %. У разі перевищення відсоткового рівня ризикового товару податкова накладна потрапляє в зону ризику, і як результат її реєстрація може бути зупинена відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 розділу V Податкового кодексу.

Також відповідним наказом передбачено зупинку реєстрації розрахунку  коригування, складеного постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача — платника ПДВ, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД — зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг — перших двох цифр кодів).

Запропоновані зміни значно зменшать кількість зупинених податкових накладних сумлінним платникам податків та унеможливлять реєстрацію схемного кредиту за рахунок маніпуляції з товарами.

Крім того, за період з 1 липня 2017 р. в Систему було також внесено такі зміни:

нівелювання «нульових» операцій у формуванні схемного кредиту;
подання документів до зупинених податкових накладних винятково в електронній формі;
можливість подання Таблиці до зупинки податкової накладної;
автоматичне прийняття Таблиці для сільгосппідприємств при наявності земельних ділянок.

Подання документів, визначених пп. «в» пп. 201.16.1. п. 201.16. ст. 201 Податкового кодексу винятково в електронному вигляді, подання Таблиці платником до зупинки податкової накладної, а для сільгосппідприємств при наявності земельних ділянок автоматичне її врахування спонукає до уникнення непорозумінь з боку платників податків та контролюючого органу.

(За матеріалами Прес-служби ДФС України)

«Гарячі лінії»

Дата: 21 грудня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42