Новини

Що робити продавцю, якщо покупець відмовляється реєструвати РК

20.12.2017 / 14:00

В податковій декларації з ПДВ платником податку зазначаються дані, вказані в складених на підставі первинних документів та зареєстрованих в ЄРПН податкових накладних. Тому вказані в помилковій податковій накладній обсяги постачання товарів/послуг з суми ПДВ не підлягають відображенню в податковій декларації з ПДВ.

Таким чином, якщо податкову накладну на операцію з постачання товарів/послуг було складено та зареєстровано її в ЄРПН помилково, то з метою виправлення допущеної помилки платник податку має право скласти розрахунок коригування до такої податкової накладної. Зазначений розрахунок коригування підлягає реєстрації в ЄРПН покупцем (отримувачем) товарів/послуг з дотриманням визначених Кодексом термінів реєстрації.

Якщо платник податку помилився у зазначенні обов’язкових реквізитів податкової накладної, а також порушив граничні терміни реєстрації в ЄРПН податкової накладної та/або розрахунку коригування, покупець/продавець таких товарів/послуг має право протягом 365 календарних днів додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву зі скаргою на такого продавця/покупця. Також до скарги додаються копії первинних документів, складених відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та інших розрахункових документів, які підтверджують факт отримання таких товарів/послуг та засвічують факт сплати податку з ПДВ.

Контролюючий орган зобов'язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви зі скаргою.

Аналогічне роз’яснення викладено у публікації ГУ ДФС у Донецькій області.