Звітування в електронному вигляді має низку незаперечних переваг для платників податків:
- це економить час платників, оскільки уже немає потреби відвідувати податкову інспекцію та витрачати час у чергах до «вікна» приймання звітності при її поданні. Звітність достатньо сформувати в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм і передати через мережу Інтернет до податкового органу;
- зникає потреба слідкувати за оновленням бланків звітності та придбавати їх, оскільки програма оперативно оновлює формати подання документів в електронному вигляді телекомунікаційними каналами зв’язку (у разі зміни форм податкових декларацій, інших документів, які є підставою для нарахування і сплати податків, або при запровадженні нових форм декларацій платник податків автоматично отримує можливість оновлення версій форматів);
- усі звіти автоматично перевіряються на наявність арифметичних помилок та описок;
- податків отримує підтвердження доставки звітності (фіскальна служба надсилає квитанцію про отримання податкової декларації каналами телекомунікаційного зв’язку);
- суб’єкти господарювання отримують можливість провести звірки щодо платежів та відслідковувати наявність податкового боргу.
Для подання звітів в електронному вигляді потрібно:
- отримати ключ електронного цифрового підпису в одному з Акредитованих центрів сертифікації ключів;
- зареєструватися в Електронному кабінеті, розміщеному на сайті ДФС України, за допомогою отриманого електронного ключа як користувач Електронного кабінету;
- подати заяву до Договору про визнання електронного документообігу;
- після отримання квитанції про приєднання до електронного документообігу можна звітувати до контролюючого органу в електронному вигляді.
Аналогічне роз’яснення викладено у повідомленні ГУ ДФС у Київській області.