Новини

Зміни у порядку реєстрації платників ПДВ

28.03.2018 / 11:45

З 16.03.2018 р. набрав чинності наказ Мінфіну України від 16.01.2018 р. № 7, яким затверджено зміни до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого власним наказом від 14.11.2014 р. № 1130 (далі — Положення).

Змінами до пунктів 2.5, 2.6 розділу II Положення розмежовано компетенцію територіальних органів ДФС у частині реалізації процедур формування та ведення реєстру платників ПДВ відповідно до повноважень, визначених пп. 191.1.9 п. 191.1 ст. 191, пп. 193.1.3 п. 193.1 ст. 193 Податкового кодексу.

Зокрема, встановлено, що контролюючі органи в областях та м. Києві, Офіс великих платників податків ДФС та державні податкові інспекції, які їм підпорядковуються, здійснюють заходи з реєстрації та обліку платників ПДВ, що перебувають на їх території, згідно із покладеними на них повноваженнями.

Пункт 3.15 розділу III Положення доповнено новим абзацом для доопрацювання питання реєстрації/анулювання реєстрації платником ПДВ юридичної особи, утвореної/припиненої шляхом перетворення.

Виходячи з особливостей реєстрації платником ПДВ новоутвореної юридичної особи визначено порядок дій контролюючого органу в разі, якщо юридична особа, утворена в результаті перетворення, не подала до контролюючого органу протягом 10 робочих днів, що настають за датою завершення перетворення, заяви для реєстрації або перереєстрації у порядку, передбаченому Положенням. Встановлено, що у такому випадку контролюючий орган приймає рішення про анулювання реєстрації юридичної особи, припиненої в результаті перетворення. Таке рішення приймається згідно з пп. «б» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу лише після закінчення встановленого десятиденного строку та у разі, якщо новоутвореною юридичною особою не було подано заяви для реєстрації (у випадку коли датою її державної реєстрації є дата завершення перетворення) або перереєстрації (у випадку коли датою її державної реєстрації є дата державної реєстрації платником ПДВ юридичної особи, припиненої в результаті перетворення) платником ПДВ.

Крім того, змінами до пунктів 5.6, 5.8, 5.10 розділу V Положення та змінами до додатка 5 до Положення розширено перелік посадових осіб контролюючого органу, яким надається право підписувати (затверджувати) рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ і, відповідно, підписувати рішення про скасування цих рішень.

Зокрема, передбачено можливість підписання рішень про анулювання реєстрації за формами № 6-РПДВ та № 7-РПДВ, а також рішень про скасування цих рішень не тільки керівником, а й заступником керівника і уповноваженою особою контролюючого органу. При цьому встановлено, що примірники рішень за формами № 6-РПДВ та № 7-РПДВ зберігатимуться у контролюючих органах, які прийняли ці рішення.

(Лист ДФС України від 20.03.2018 р. № 8113/7/99-99-08-01-04-17)

«Гарячі лінії»

Дата: 20 вересня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00