Новини

Що потрібно перевірити при укладенні договору на туристичне обслуговування

10.07.2018 / 13:00

При укладенні договору на туристичне обслуговування, будь ласка, перевірте, щоб:

  • туроператор мав чинні ліцензію та фінансове забезпечення (актуальна інформація доступна на офіційному сайті Мінекономрозвитку www.me.gov.ua у розділі «Діяльність-Туризм-Туроператорська діяльність-Ліцензійний реєстр»);
  • в договорі були вказані заявлені дати вильоту та прильоту;
  • в договорі була вказана інформація про наявність трансферу з аеропорту до готелю в обох напрямках (у разі заявлення такої послуги);
  • готель відповідав заявленій категорії і це було також вказано в договорі;
  • були вказані строки відмови від туру та умови повернення коштів;
  • кожен турист мав індивідуальний страховий поліс на медичне обслуговування та від нещасного випадку;
  • була наявна квитанція про оплату туру або фіскальний чек.

У подорож обов’язково візьміть з собою:

  • копію договору на туристичне обслуговування;
  • оригінал страхового полісу на медичне обслуговування та від нещасного випадку;
  • контакти туроператора (турагента);
  • контакти дипломатичної установи України і країни, до якої Ви подорожуєте.

У разі якщо туроператор не надав заявлені послуги*, за захистом порушених прав Ви маєте право звертатися із заявою до Держпродспоживслужби, надавши:

  • фото-, відеоматеріали, копію договору на туристичне обслуговування;
  • розрахункові квитанції понесених витрат тощо.

У разі якщо туроператор порушив ліцензійні умови**, Ви маєте право звертатися із заявою до Мінекономрозвитку, надавши підтверджуючі документи.

Порушенням ліцензійних умов вважається:

  • невидача туристу:
  • договору на туристичне обслуговування або ваучера (якщо договір укладено шляхом видачі ваучера);
  • договору обов’язкового (медичне та від нещасного випадку) страхування (крім випадку самостійного укладання такого договору туристом);
  • проїзних документів (квитків, у тому числі електронних);
  • відсутність договорів на туристичне обслуговування з туристами або з туристичними агентами, якщо договори укладаються через них;
  • невидача платіжних документів, що підтверджують внесення туристом до каси туроператора вартості туристичних послуг (фіскальний чек, квитанція);
  • відсутність у туроператора власного веб-сайту;
  • провадження туроператорської діяльності поза межами заявлених місць провадження такої діяльності;
  • відсутність оформлених трудових договорів з найманими працівниками туроператора;
  • наявність у штаті туроператора менше ніж 30 % працівників, які мають стаж роботи у сфері туризму або освіту у сфері туризму;
  • відсутність у керівника туроператора документа про освіту або стажу роботи у сфері туризму;
  • відсутність у туроператора копії документа, що підтверджує фінансове забезпечення цивільної відповідальності турагента, що реалізує туристичні послуги, сформовані туроператором;
  • відсутність обліку виданих туристам договорів обов’язкового (медичного та від нещасного випадку) страхування;
  • неподання туроператором статистичного звіту до органу ліцензування;
  • невідповідність місця провадження туроператорської діяльності вимогам, визначеним ліцензійними вимогами***.

____________________________________

*ст. 20 Закону України «Про туризм»

**постанова Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 р. № 991 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження туроператорської діяльності»

***Вимоги до місця провадження туроператорської діяльності:

наявна інформаційна вивіска або інформаційна табличка із зазначенням повного найменування туроператора;

наявні оргтехніка та програмне забезпечення, засоби телефонного зв’язку, доступ до Інтернету;

при вході до місця провадження туроператорської діяльності розміщена інформація про режим роботи;

на видному та доступному для туриста місці розміщена така інформація:

копія документа, що підтверджує фінансове забезпечення цивільної відповідальності туроператора перед туристами;

відомості про керівника, заступників керівника (за наявності) та головного бухгалтера туроператора і номери їхніх телефонів (мобільних — у разі наявності), адреси електронної пошти (за наявності);

книга відгуків та пропозицій громадян;

Закон України «Про туризм»;

Закон України «Про захист прав споживачів»;

Ліцензійні умови провадження туроператорської діяльності;

місцезнаходження та номери телефонів Мінекономрозвитку, відповідного територіального органу Держпродспоживслужби.

Прес-служба Мінекономрозвитку

«Гарячі лінії»

Дата: 19 липня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00