Новини

Пріоритет ДФС — діджиталізація 100 % податкових сервісів

26.11.2018 / 10:00

20 листопада у столиці відбувся Київський податковий форум-2018, організований ГУ ДФС у м. Києві за підтримки КМДА. Ключовою темою заходу стали питання реформування системи ДФС, автоматизація сервісів і процесів та запровадження максимальної кількості онлайн-послуг для полегшення ведення бізнесу.

 

 

Відкриваючи Форум, начальник київського управління ДФС Людмила Демченко зауважила, що метою реформи фіскальної служби є 100-відсоткова діджиталізація податкових сервісів. «Ми маємо створити максимальну відстань у хорошому сенсі цього слова між фіскальною службою та платником. Люди мають взаємодіяти з інформаційними продуктами, а не з податківцями», — підкреслила очільниця столичної ДФС. Серед іншого вона повідомила про плани відомства повністю перевести сплату податків в онлайн-режим, запровадити мобільні додатки, запустити чат-боти та онлайн-консультації.

фото   фото

Подальшу електронізацію послуг як один із пріоритетних напрямів для фіскальної служби визначив також в. о. Голови ДФС України Олександр Власов. Свою позицію він пояснив тим, що увесь світ, усі податкові служби йдуть шляхом цифровізації, електронізації, діджиталізації — це процес, який допомагає звести до мінімуму контакти платника податків і чиновника, що, у свою чергу, означає зменшення корупційних ризиків на всіх рівнях і за всіма напрямами. Зі слів очільника ДФС, фіскальною службою вже взято курс на максимальну автоматизацію процесів. «Ми хочемо бути сучасною, комфортною службою, і ми запроваджуємо електронні сервіси для платників. Як результат — йдемо до спрощення податкових та митних процедур, полегшення ведення бізнесу і покращення інвестиційного клімату», — наголосив Олександр Власов.

   

Кількість сервісів, запроваджених ДФС для платників податків, постійно зростає відповідно до потреб бізнесу. Про основні з них, які на сьогодні реалізує ДФС, а також переваги, що вони несуть для платників податків, головний податківець розповів детальніше.

Автоматизована система «Єдине вікно»

Наразі в ДФС працюють над створенням єдиного державного інформаційного веб-порталу «Єдине вікно міжнародної торгівлі», що передбачено чинним законодавством. Він забезпечить надход­ження дозвільних документів в електронному вигляді від державних органів до працівників митниць, що здійснюють митний конт­роль та митне оформлення. Таким чином, для суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності скасовується необхідність подання митниці паперових примірників дозвільних документів.

Електронний кабінет платника 

Це — найпопулярніший сервіс серед платників. Відкритою частиною Електронного кабінету користуються понад 9 млн користувачів з 80 країн світу. Цей сервіс забезпечує онлайн-взаємодію платників з контролюючими органами, дає змогу, не відвідуючи центрів обслуговування платників, створювати та надсилати електронні документи, отримувати в режимі реального часу цілодобовий доступ до інформації з реєстрів та електронних систем без створення та направлення окремих запитів, що значно економить час платникам та скорочує до мінімуму контакти з контролюючими органами.

Окрім сервісів, які забезпечують платникам можливість реалізувати свої права та обов’язки, постійно запроваджуються аналітичні сервіси. Це, зокрема, автозаповнення декларації з податку на додану вартість, відображення повної інформації щодо податкової накладної з урахуванням всіх зареєстрованих до неї розрахунків коригування тощо.

Система автоматичного відшкодування ПДВ 

Ця система стала однією з довгоочікуваних. На сьогодні все здійснюється оперативно, а стан своєї заявки бізнес може відстежувати в режимі реального часу. 

Саме з метою вдосконалення адміністрування ПДВ було запроваджено систему автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН(СМКОР). З 01.07.2017 р. вона працює у повноцінному режимі та зупиняє реєстрацію ризикових податкових накладних.

Електронний чек

ДФС запроваджено у тестовому режимі систему е-Receipt, в основу розробки якої покладено принцип обов’язкової онлайн-реєстрації чеків на сервері ДФС. Функціонал системи передбачає можливість використання суб’єктами господарювання як пристроїв, що здійснюють реєстрацію розрахункових операцій, смартфонів, планшетів, персональних комп’ютерів. 

Під час тестування суб’єкти господарювання через приватну частину Електронного кабінету в режимі онлайн можуть зареєструвати тестові каси, використовуючи безкоштовне клієнтське програмне забезпечення, здійснити її онлайн-фіскалізацію, сформувати та фіскалізувати електронний чек, додавши штрих-код товару, та передати чек покупцеві у вигляді QR-коду, що містить всю інформацію про здійснену розрахункову операцію. Наразі участь у тестуванні системи беруть 120 суб’єктів господарювання.

  

Електронний акциз

Новий сервіс, над яким активно працюють в ДФС, дасть змогу значно якісніше контролювати підакцизний товар (спирт, алкогольні та тютюнові вироби), унеможливить їх тіньовий обіг та створить справедливі конкурентні умови для всіх учасників ринку. Запровад­ження автоматизованої системи контролю за обігом підакцизних товарів здійснюватиметься у кілька етапів.

На першому етапі заплановано запровадити електронний документообіг у процесі виготовлення та обліку марок акцизного податку.

На наступних етапах вирішуватимуться питання, пов’язані з подальшим удосконаленням процесу обліку марок акцизного податку та обігу підакцизних товарів за допомогою QR-кодів та електронних чеків.

Електронний аудит

Введення е-аудиту в Україні дасть змогу виявляти переважну частину ризиків ще до перевірки. Крім того, буде значно прискорена та спрощена процедура аналізу даних бухгалтерського обліку платників. Отримання первинних документів у паперовому вигляді буде необхідним лише за відібраними ризиками з метою перевірки махінацій. 

Крім того, платники зможуть самостійно перевіряти власні ризики, що скоротить кількість помилок при формуванні податкової звітності, адже своєчасно усунуті виявлені помилки дадуть змогу уточнити показники декларацій.

Підсумовуючи все вищезазначене, Олександр Власов виокремив три головні аспекти у діяльності служби: «Наголошую, що, по-перше, ми продовжуємо боротися з ухиленням від сплати податків і вживати заходів з детінізації економіки. По-друге, стоїмо на позиції, що «білому» бізнесу — зелене світло. І, по-третє, нас не повинно бути видно платнику податку».

З трибуни до учасників Форуму свої меседжі також доносили голова Комітету ВР України з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна, Київський міський голова Віталій Кличко, представники Мінфіну України, депутати Київської міської ради, представники ДФС України, Головного управління ДФС у м. Києві, КМДА, представники Німецького товариства міжнародного співробітництва, експерти-правники, аудитори, представники громадськості. Усі позитивно оцінили курс ДФС на електронізацію послуг. Головною ж і необхідною зміною в системі сплати податків учасники одноголосно назвали відкритий діалог між бізнесом і владою, обмін думками і поглядами.

фото фото
фото фото

 фото
 

фото

«Гарячі лінії»

Дата: 2 травня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42