Новини

Рентна плата за спецвикористання лісових ресурсів: особливості адміністрування у 2019 році

01.03.2019 / 12:30

Лісокористувачі щокварталу складають податкову декларацію з рентної плати та сплачують рівними частинами від суми рентної плати, зазначеної в отриманих лісорубних квитках (спеціальних дозволах), протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання податкової декларації, виданих у відповідному календарному році, крім сум, сплачених згідно з підпунктами «а» і «б» пп. 256.11.6 ст. 256 ПКУ, а саме:

а) лісокористувачами, якими до отримання лісорубних та лісових квитків рентна плата вноситься в каси суб'єктів лісових відносин, які їх видають:

фізичних осіб, а також фізичних осіб — підприємців, яким видано лісорубні та лісові квитки;

лісокористувачами (крім фізичних осіб, фізичних осіб - підприємців яким видано лісові квитки), у яких сума рентної плати в лісорубному чи лісовому квитках не перевищує 25 % однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня року, в якому сплачується рентна плата;

б) лісокористувачами з іншої області, які сплачують рентну плату повністю до видачі їм спеціального дозволу за місцезнаходженням лісової ділянки, на якій здійснюється заготівля деревини.

Доходи загального фонду Держбюджету України від рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів загальнодержавного значення (п.3 частини 2 ст. 29 Бюджетного кодексу) зменшено до 37 % частки такої рентної плати (код бюджетної класифікації 13010000). Крім того, встановлено доходи спеціального фонду Держбюджету Україні від рентної плати за спецвикористання лісових ресурсів (п.134 частини 3 ст. 29 Бюджетного кодексу) — 26 % частки такої рентної плати.

Разом з тим Бюджетним кодексом встановлено зарахування 37 % частки такої рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів до доходів загального фонду бюджетів:

міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, міст Києва та Севастополя, районних бюджетів, бюджетів об'єднаних територіальних громад (п. 2 частини 1 ст. 64 Бюджетного кодексу).

Платники рентної плати перераховують суми рентної плати на рахунки відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетний коштів, які забезпечують розподіл цих коштів у співвідношенні, визначеному Бюджетним кодексом України, із змінами, внесеними Законом України від 22.11.2018 року № 2621-VIII, а саме:

37 % рентної плати — до загального фонду державного бюджету;

37 % рентної плати — до загального фонду місцевих бюджетів;

26 % рентної плати — до спеціального фонду державного бюджету.

Платники рентної плати обчислюють суму рентної плати наростаючим підсумком з початку року та складають податкові декларації за формами, затвердженими наказом Мінфіну від 17.08.2015 р. №719.

Забезпечення ефективного контролю доходів місцевих бюджетів (37 %) від рентної плата (при заготівлі деревини в порядку рубок головного користування) може бути здійснене складанням платниками такої Рентної плати окремих додатків до податкової декларації з Рентної плати, в яких податкові зобов'язання самостійно «розподілені» платниками між бюджетами адміністративно-територіальних одиниць, які повністю або частково розташовані в межах території лісової ділянки.

Починаючи з податкових зобов'язань рентної плати за IV квартал 2018 року ідентифікуючою ознакою кожного окремого додатка до декларації є зазначений у рядку 4 «код органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням лісової ділянки за КОАТУУ» додатка 8, код одиниці адміністративно-територіального устрою (міст обласного значення, районний, ОТГ).

За матеріалами ДФС у Чернігівській області