Новини

Облік окремих витрат — послуги реклами у ФОП-«загальника»

12.08.2019 / 12:10

Наталія Сухарева, аудитор,
керівник податкового та митного департаменту юридичного об’єднання


Податкове законодавство та розмаїття листів-роз’яснень ДФС ставлять практично перед кожним підприємцем на загальній системі оподаткування ряд питань, на які варто мати чітку відповідь, серед яких, зокрема, таке:

Чи має він право включати до складу витрат витрати на послуги реклами?

Адже очевидним наразі є те, що важливу роль навіть і в такому малому бізнесі важко уявити без реклами.

То ж ця публікація і буде присвячена цій назрілій для платників темі.

Спочатку розглянемо, якими ж законодавчими актами регулюється рекламне законодавство.

Так, рекламна діяльності в Україні, що виникає у процесі виробництва, розповсюдження та споживання визначається Законом України від 03.07.96 р. № 270/96-ВР «Про рекламу».

Визначення терміна «реклам» наведено в ст. 1 вищезгаданого закону: це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та будь-який спосіб і призначена розвинути обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких осіб або товару.

Для цілей просування відповідного товару на ринок проводяться виставкові заходи, розраховані на зацікавлених відвідувачів, організатор яких обмежив відвідування заходу тими особами, яким відповідно до законодавства дозволяється продавати товар, що рекламується.

Тепер щодо оподаткування.

Відразу зауважимо, що податкове законодавство встановлює зобов'язання платників податків самостійно визначати відповідність здійснених ними операцій тим, які визначені приписами ПКУ, та декларувати свої податкові зобов'язання.

Саме для таких цілей ФОП-«загальники» мають вести облік доходів, витрат та інших показників на основі первинних або інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачене законодавством (ст. 44 ПКУ).

Варто зазначити, що доходи ФОП-«загальника» оподатковуються за умовами ст. 177 ПКУ.

Вказана норма зазначає, що базою для оподаткування ФОП- «загальника» є чистий оподатковуваний дохід, який власне розраховується як різниця між загальним оподатковуваним доходом і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю (п. 177.2 ст. 177 ПКУ).

Першочергово слід зауважити, що перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів ФОП-«загальником» від провадження господарської діяльності, зокрема витрат на послуги реклами, має бути прямо пов’язаний з виготовленням товарів, виконанням робіт, наданням послуг (п. 177.4 ст. 177 ПКУ).

При цьому не менш важливим аспектом є обов’язок підприємця ведення Книги обліку доходів і витрат та забезпечення зберігання підтверджуючих документів про понесені витрати, безпосередньо пов’язані з отриманим доходом, зокрема: платіжні доручення, квитанції, фіскальні чеки, акти виконаних робіт, наданих послуг та інші документи, які саме засвідчують факт оплати товарів, робіт, послуг тощо.

Отже, варто подбати про наявність та правильність оформлення первинних документів, які нададуть право на врахування витрат при визначенні чистого оподатковуваного доходу.

В такому випадку зможемо з впевненістю відповісти на запитання,  поставлене на початку нашої публікації: ФОП-«загальник» матиме законне право включати до складу витрат витрати на послуги реклами, які прямо пов’язані з виготовленням товарів, реалізацією робіт, надання послуг за наявності факту первинних документів.

До речі, аналогічну думку фіскальний орган виклав у листі від 27.06.2019 р. № 2997/6/99-99-13-02-03-15/ІПК.

«Гарячі лінії»

Дата: 28 листопада, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42