Новини

Практика бізнес-омбудсмена: ДПС відновила компанії можливість реєструвати податкові накладні

01.10.2020 / 10:00

Раді бізнес-омбудсмена поскаржилося підприємство на ДПС. Суть ситуації в наступному.

Суть скарги: Українська компанія, яка є філією міжнародної інвестиційної групи, повідомила Раді, що починаючи з лютого 2020 року податковий орган систематично не приймав її податкові документи. Кожні 15 днів сума ПДВ, зазначена в поданих на реєстрацію податкових накладних і розрахунках коригування, збільшувалась та у липні 2020 року уже перевищила 7 млн грн Це означало, що контрагенти скаржника не отримали податкового кредиту з ПДВ у зазначеному розмірі. В квитанціях, які компанія отримувала від ДПС, зазначалося: документ доставлено, проте не може бути прийнято. Самостійно з’ясувати, чому податкова відхиляла податкові документи, підприємству не вдалося. Повторне подання накладних на реєстрацію не допомогло вирішити ситуацію. Розгляд скарги розпочала Рада бізнес-омбудсмена. Одночасно з Радою справу компанії опрацювали її партнери, бізнес-асоціації, до яких додатково звертався скаржник.

Вжиті заходи: Команда інспекторів визнала скаргу обґрунтованою та підтримала позицію підприємства. Рада рекомендувала ДПС утриматися від подальшого неприйняття податкових накладних та пояснити, що стало причиною виникнення такої ситуації. Рада  просила податковий орган невідкладно зареєструвати податкові накладні компанії відповідно до вимог чинного законодавства. При першій же нагоді предмет скарги було також передано на опрацювання експертних груп, створених при ДПС та Головному управлінні ДПС у місті Києві. 

Результат: Завдяки спільним зусиллям Ради та партнерів на початку липня 2020 року податковий орган відновив можливість реєструвати податкові накладні та розрахунки коригування в електронному кабінеті платника. Таким чином скаржнику нарешті вдалось зареєструвати більше тисячі податкових документів на загальну суму ПДВ 7,1 млн грн, а його контрагентам —  отримати очікуваний податковий кредит. Справу успішно закрито.