Новини

Пропорційне коригування фінрезультату: який механізм застосування в рамках ТЦУ?

10.02.2021 / 11:41

Ангеліна КРАВЦОВА, консультант Департаменту трансфертного ціноутворення АФ «Аудит-Інвест»

У зв’язку з прийняттям Закону № 466, який набрав чинності з 23.05.2020 р., багато норм ПКУ зазнали важливих змін. Однією з них стало повернення пропорційного коригування фінансового результату.

Поняття пропорційного коригування

Пропорційне коригування — це право однієї сторони контрольованої операції на проведення коригування своїх податкових зобов’язань за результатами коригування податкових зобов’язань іншої сторони контрольованої операції виходячи з умов, що відповідають принципу «витягнутої руки» (пп. 39.5.5.1 ст. 39 ПКУ).

Пропорційне коригування запроваджене п. 2 ст. 9 Модельної податкової конвенції ОЕСР. Зокрема, у ньому передбачено, що якщо буде встановлено, що умови господарських операцій між пов’язаними компаніями не відповідають принципу «витягнутої руки» та такі пов’язані компанії зареєстровані в різних державах (юрисдикціях), одна з держав може здійснити коригування (збільшення) оподатковуваного прибутку однієї з зазначених компаній. Таким чином, додатково включений прибуток є прибутком, який був би отриманий цим підприємством, якби умови, передбачені у відносинах між зазначеними пов’язаними підприємствами, були аналогічні передбаченим між незалежними підприємствами. В результаті друга держава має здійснити належне коригування суми податку, що справляється нею з прибутку такого підприємства.

Коригування здійснюється, як частина процедури взаємного узгодження оподаткування пов’язаних (асоційованих) сторін, що зареєстровані у різних юрисдикціях. Зазначене коригування може зменшити або усунути подвійне оподаткування у разі, коли органи однієї податкової служби збільшують оподатковувані доходи компанії за результатами застосування принципу «витягнутої руки» до операцій, в яких бере участь асоційоване підприємство, що перебуває в другій юрисдикції. Таким чином, відповідне коригування, здійснене податковою службою другої юрисдикції, має знизити розмір податкового зобов’язання асоційованого підприємства, щоб розподіл прибутку між двома юрисдикціями усував можливість подвійного оподаткування.

Доступ до матеріалу обмежений і доступний тільки передплатникам після авторизації
Підпишіться на журнал і Ви отримаєте доступ до всіх публікацій друкованого видання