Новини

Деривативи: хто використовує та навіщо?

15.02.2021 / 10:00

НКЦПФР визнає, що тисячі компаній по всьому світу використовують деривативи, щоб зменшити ризики для свого бізнесу і підвищити впевненість своїх клієнтів.

Нагадаємо, що 19 червня 2020 року Верховна Рада України ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення залучення інвестицій та запровадження нових фінансових інструментів» №738-IX, яким передбачено запровадження деривативних контрактів на українському фінансовому ринку.

Наразі пропонуємо Вашій увазі нове анімаційне відео Міжнародної асоціації свопів та деривативів (Іnternational Swaps and Derivatives Association, ISDA), в якому представлено, як деривативи використовуються багатьма типами компаній у світі.

Іпотечні оператори, наприклад, використовують деривативи, щоб запропонувати покупцям житла вибір іпотечних кредитів із фіксованою або плаваючою ставкою.

Банки також використовують деривативи для управління ризиками за своїми кредитами, що дозволяє їм позичати більше.

Пенсійні фонди та керуючі активами використовують деривативи, щоб допомогти оптимізувати та захистити вартість пенсійних частин та інвестицій, що дозволяє людям планувати майбутнє з більшою впевненістю.

Товаровиробники також використовують деривативи. Коли вони хочуть залучити гроші на нові інвестиції, вони можуть використати процентний своп, щоб зафіксувати витрати на фінансування, тим самим зменшуючи вплив потенційного збільшення процентних ставок.

Компанії з виробництва продуктів харчування та напоїв використовують деривативи для управління ризиком коливань цін на їх інгредієнти. Це допомагає забезпечити стабільність пропозиції та ціни улюбленої їжі покупця.

Те ж саме стосується і цін на енергоносії. Виробники та постачальники використовують деривативи, щоб допомогти згладити регулярні підйоми та падіння цін на газ, нафту та електроенергію, зменшуючи нестабільність для споживачів.

Подібним чином авіакомпанії використовують деривативи, щоб зафіксувати витрати на паливо, що допомагає пом’якшити не прямий вплив («ефект доміно») на ціни на квитки.

Здатність створення впевненості та стабільності є надзвичайно цінним і життєво необхідним для глобального економічного зростання.