Новини

Несвоєчасна реєстрація ПН: чи завжди правомірне застосування штрафів до платника податків?

18.03.2021 / 12:04

Олег НІКІТІН, адвокат, керівник судової практики ID Legal Group

З першого погляду все достатньо очевидно — за наявності факту несвоєчасної реєстрації ПН до платника застосовуються штрафні санкції за порушення встановлених строків реєстрації, розмір яких залежить від кількості днів прострочення. Однак при цьому постає запитання, чи завжди несвоєчасна реєстрація ПН допущена саме платником ПДВ внаслідок його неправомірних дій чи бездіяльності.

Відповідь на це запитання можливо отримати після аналізу висновків КАС ВС у постанові від 31.01.2020 р. у справі за № 821/819/17.

У вказаній справі виникнення спірної ситуації щодо несвоєчасної реєстрації ПН (після закінчення граничних строків їх реєстрації) розпочалося з моменту направлення електронною поштою до податкового органу договору про визнання електронних документів.

Квитанція № 1 була отримана платником у день направлення вказаного договору (цього самого дня платником було складено ПН за результатами здійснених ним господарських операцій), а квитанція № 2 — в іншу дату, яка за часом набагато пізніша дати отримання квитанції № 1.  

Отже, лише з моменту отримання квитанції № 2 щодо прийняття податковим органом вказаного договору у платника з’явилася можливість зареєструвати складені ПН в ЄРПН, що відповідно зумовило пропуск строку їх реєстрації та несвоєчасну реєстрацію.

Доступ до матеріалу обмежений і доступний тільки передплатникам після авторизації
Підпишіться на журнал і Ви отримаєте доступ до всіх публікацій друкованого видання