Новини

Доступ до публічної інформації: відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

19.03.2021 / 15:40

Під час проведення сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» за участю начальника відділу організації документування і роботи з документами, розгляду звернень громадян та доступу до публічної інформації  Іглікова Руслана Олексійовича  на тему: «Публічна інформація: порядок доступу та види» було надано відповіді на запитання, які цікавили громадян.


Чи є різниця між запитом на інформацію та зверненням громадянина?

Так. Запит на інформацію слід відрізняти від звернень громадян, що направляються відповідно до Закону України «Про звернення громадян». Звернення громадян мають іншу юридичну природу та містять пропозиції, зауваження, скарги, клопотання щодо діяльності Міжрегіонального управління. Запит на інформацію містить лише прохання надати наявну в Міжрегіональному управлінні публічну інформацію.

Хто може подавати запит?

Запит можуть подавати фізичні особи, юридичні особи,об’єднання громадян без статусу юридичної особи. Ці запитувачі мають рівні права на публічну інформацію. Суб'єкти владних повноважень не можуть подавати запит на доступ до публічної інформації.

Які терміни розгляду запиту на інформацію?

Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. Запит може бути розглянутий і швидше – у разі якщо він стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян. В такому випадку, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту. Проте важливо пам’ятати, що клопотання про термінове опрацювання запиту має бути обґрунтованим. Також враховуйте, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. Терміни розгляду запиту на інформацію визначені у статті 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Чи обов’язково вказувати усі свої контактні дані при оформлені запиту?

Ні, достатньо вказати ім’я запитувача та адресу для отримання відповіді. Відповідно до ст. 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації» запити можна подавати в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.

Запит має містити наступну інформацію:

1) ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є;

2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;

3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

Отже, запитувач може обрати будь-який зручний спосіб для подання запиту. При цьому вказувати усі свої дані (ПІБ повністю, адресу проживання, електронну пошту, номери телефонів та інше) не є обов’язковим. Головне – залишити контакти для зворотного зв'язку та надання відповіді розпорядниками інформації; чітко сформулювати питання та надіслати запит зручним для вас способом.

Чи зобов’язаний запитувач пояснювати причини подання запиту?

Ні, не зобов’язаний. Відповідно до ст. 19 ЗУ «Про доступ до публічної інформації» запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.