Новини

Підсумки тиждня

16.04.2021 / 15:10

«Новий» Голова ДПС: Олексія Любченка призначено на посаду на п’ять років

Кабміном прийнято рішення про призначення з 20.04.2021 р. Олексія Любченка на посаду Голови ДПС шляхом укладання контракту строком на п’ять років. Відповідне рішення було ухвалено за результатами конкурсу.

Перемогу у конкурсі отримав Олексій Любченко, який набрав найбільшу кількість балів. До цього часу він обіймав посаду Голови ДПС за контрактом на період дії карантину.

Денис ШМИГАЛЬ: з 19 квітня підприємці та працівники з «червоних» зон зможуть подавати заявки на виплату 8 000 грн

Під час засідання Кабміну 14.04.2021 р. квітня Прем’єр-міністр Денис Шмигаль підкреслив, що з 19.04.2021 р. фізичні особи — підприємці та наймані працівники з «червоних» карантинних зон зможуть надсилати заявки на отримання 8 000 грн допомоги від держави.

«Міністерством соціальної політики та Міністерством цифрової трансформації у максимально оперативні строки було підготовлено всю необхідну інфраструктуру для здійснення виплат для тих, чия діяльність постраждала внаслідок посилених карантинних обмежень. Як і під час посиленого карантину взимку, заявку на допомогу можна буде оформити через портал або застосунок «Дія», — повідомив очільник Уряду.

Також у ході урядового засідання Прем’єр-міністр вкотре наголосив на важливості дотримання протиепідемічних правил та зазначив, що кілька областей уже вийшли з «червоних» карантинних зон.

«Це свідчить, що модель адаптивного карантину працює. Як ми і наголошували: закривати всю країну на локдаун зараз немає ніякого сенсу. Дають результат відповідальні дії місцевих органів влади, які оперативно та з розумінням відреагували на спалахи на місцях», — наголосив Глава Уряду.

Хто може розраховувати на виплату, можна дізнатися тут і тут.

Податки в кілька кліків та е-акциз: Мінцифри й ДПС анонсували нові послуги для бізнесу в «Дії»

Сплата податків у кілька кліків — просто зі свого смартфона чи ноутбука — це нова можливість для українських підприємців. Мінцифри й ДПС анонсували нові податкові послуги для бізнесу в мобільному застосунку та на порталі «Дія». Презентація послуг відбудеться вже навесні на Diia Summit.

«Вже цієї весни на Diia Summit ми запускаємо електронний підпис у «Дії», який відкриває нові можливості для цифровізації послуг для бізнесу. Наш наступний крок — ми інтегруємо послуги податкової в «Дію», щоб створити для українців зручний та простий сервіс. Спільно з Державною податковою службою ми знайшли оптимальний підхід, як реалізувати в кілька кліків сплату податків та подання декларацій для ФОП на спрощеній системі оподаткування як у застосунку, так і на порталі «Дія», — заявив Михайло Федоров.

Після Diia Summit на порталі та в застосунку «Дія» в розділі «Мої податки» для громадян будуть доступними сплата податків та подання декларацій для ФОП на спрощеній системі оподаткування, довідка про отримані доходи та сплачені податки, відображення даних про платника податків і стан його розрахунків з бюджетом.

«Запорука розвитку цифрової економіки — цифрова трансформація України. Тому одним із наших головних пріоритетів є інтеграція з порталом та застосунком «Дія». Це сервіси, які забезпечують прозорість, простоту та зручність надання державних послуг громадянам. Відтепер сервіси будуть доступні на двох платформах в Електронному кабінеті платника податків й у «Дії», — додав Голова ДПС Олексій Любченко.

Процеси заповнення декларацій у «Дії» максимально автоматизовано.

Також через «Дію» українці отримуватимуть сповіщення про граничні строки оплати, наявність податкових зобов’язань або заборгованості. Це допоможе уникнути штрафів та зекономить кошти підприємців.

Крім того, «Дія» інтегрується з банками. Завдяки цьому за згодою користувача «Дія» робитиме запит до банку або банків (якщо ФОП має відкриті рахунки в кількох) і відображатиме загальну суму надходжень за обраний звітний період з ФОП-рахунку або рахунків.

Важливо, що суму доходів бачитиме тільки користувач. «Дія» від вашого імені лише робить запит до банку й заповнює відповідне поле в декларації.

Крім того, Михайло Федоров анонсував великий антикорупційний проєкт з ДПС, який запустять вже восени, — електронний акциз та електронна марка. Це значно спростить процес замовлення, обліку та сплати марок для виробників та експортерів. Що важливо, кожен українець зможе перевірити справжність акцизної марки онлайн та миттєво повідомити про порушення. У рамках першого пілоту — алкогольна продукція.

Цей проєкт сприятиме подоланню корупції завдяки мінімізації впливу людського фактору. Крім того, дасть змогу посилити контроль за обігом підакцизних товарів на державному рівні та створити дієвий механізм боротьби з фальсифікованими чи незаконно ввезеними на територію України підакцизними товарами. Також вдасться поліпшити координацію та взаємодію роботи державних і громадських організацій з контролю за обігом маркованих підакцизних товарів на основі обміну інформацією та спростити документообіг.

Ігор ДЯДЮРА: ухвалення закону дасть змогу зменшити навантаження на бізнес та сприятиме легалізації праці найманих працівників

Уряд підтримав проєкт закону про дерегуляцію трудових відносин, покликаний модернізувати та лібералізувати трудове законодавство України. «Це важливий законопроєкт, який скасовує надмірну бюрократизацію трудових відносин, що залишилась ще з часів Радянського Союзу і не відповідає сучасним економічним реаліям. Ухвалення закону дасть змогу зменшити навантаження на бізнес та сприятиме легалізації праці найманих працівників. Це актуально для будь-якого роботодавця», — прокоментував заступник Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Ігор Дядюра.

Так, законопроєктом пропонується:

  • зменшити кількість обов’язкових кадрових документів;
  • змінити механізм участі профспілок при розірванні трудового договору;
  • осучаснити питання матеріальної відповідальності;
  • спростити процедуру укладення строкового трудового договору;
  • чітко визначити порядок надання роботодавцем інформації про умови трудового договору.

Зокрема, документом визначено 12 підстав, за наявності яких укладається строковий трудовий договір. Також скасовується необхідність складання роботодавцем правил внутрішнього трудового розпорядку, графіків змінності та відпусток. Роботодавці витрачають значну кількість фінансових ресурсів та часу для забезпечення дотримання ведення такої документації, яка зазвичай залишається виключно формальною. Оформлення цих документів стане необов’язковим, а залишиться на розсуд роботодавця. Режим роботи та її тривалість, питання надання відпусток буде достатньо зафіксувати за домовленістю сторін у трудовому договорі, укладеному у письмовій формі.

Реалізація законопроєкту сприятиме спрощенню ведення бізнесу, стимулюватиме роботодавців до легального оформлення трудових відносин та створить передумови для ефективного дотримання законодавства про працю.

Складання фінзвітності-2020/2021: схвалено електронний формат Таксономії UA XBRL МСФЗ 2020

На засіданні Комітету з управління системою фінансової звітності схвалено електронний формат Таксономії UA XBRL МСФЗ 2020 року (v.1.2) для використання суб’єктами звітування при складанні фінансової звітності в електронному форматі за 2020 рік та проміжної фінансової звітності в 2021 році.

Електронний формат оприлюднений на офіційних сайтах НКЦПФР (www.nssmc.gov.ua), НБУ (www.nbu.gov.ua), Мінфіну (www.mof.gov.ua) та на офіційному сайті Системи фінансової звітності (www.frs.gov.ua).

Схвалення електронного формату Таксономії UA XBRL МСФЗ 2020 року (v.1.2) надає змогу завершити технічне налаштування компоненту Центру збору фінансової звітності (далі — ЦЗФЗ), призначеного для подання суб’єктами звітування фінансової звітності, складеної на основі Таксономії UA XBRL МСФЗ 2020 року в єдиному електронному форматі.

Про старт кампанії з подання до ЦЗФЗ фінансової звітності, складеної на основі Таксономії UA XBRL МСФЗ 2020 року в єдиному електронному форматі, буде повідомлено додатково після завершення налаштування системи.

Звертаємо увагу, що з метою отримання можливості подання фінансової звітності у форматі іXBRL суб’єкти звітування повинні прискорити здійснення реєстраційних процедур у Центрі збору фінансової звітності та заповнення звіту «Корпоративний профіль» на порталі «Реєстрація суб’єктів звітування» (www.frs.gov.ua) та його погодження регуляторами.

Порушення вимог пожежної та техногенної безпеки: Президент України підписав закони про посилення відповідальності

Президент України підписав Закон України № 1366-ІХ «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за порушення вимог пожежної та техногенної безпеки», який Верховна Рада ухвалила 30.03.2021 р. Закон збільшує відповідальність за порушення вимог пожежної та техногенної безпеки. Такі порушення тепер каратимуться штрафом у розмірі від 100 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Крім того, за порушення вимог пожежної та техногенної безпеки, які спричинили аварії та заподіяли шкоду здоров’ю людей або пошкодили майно, передбачається кримінальна відповідальність у вигляді штрафу в розмірі від 1 000 до 4 020 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправних робіт на строк до двох років, або обмеження чи позбавлення волі на строк до трьох років. Якщо такі дії спричинили загибель людей чи пошкодили майно в особливо великому розмірі, не виключається позбавлення волі на строк від трьох до восьми років.

Також Закон посилює адміністративну відповідальність за завідомо неправдивий виклик спеціальних служб — пожежно-рятувального підрозділу, поліції, бригади швидкої допомоги або інших аварійно-рятувальних формувань (передбачені штрафи від 50 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян проти штрафів на суму від трьох до семи неоподатковуваних мінімумів, які існували раніше); за невиконання приписів посадових осіб щодо пожежної та техногенної безпеки (штрафи від 100 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).

Крім того, Глава держави підписав взаємопов’язаний Закон України № 1367-ІХ «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення відповідальності за перешкоджання у проведенні перевірок з питань пожежної та техногенної безпеки», який парламент ухвалив 30.03.2021 р. Цей документ доповнює попередній та встановлює адміністративну відповідальність за перешкоджання у проведенні перевірок з питань пожежної та техногенної безпеки. Так, створення перешкод у діяльності уповноважених посадових осіб у сфері пожежної та техногенної безпеки, пов’язаній з проведенням перевірок, каратиметься штрафом на суму від 100 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Ці закони наберуть чинності на наступний день після опублікування.

COVID-19 у Києві: для малого і середнього бізнесу розширено пільги та преференції

Київрада розширила пільги та преференції для малого і середнього бізнесу столиці, який постраждав через пандемію. «Пільги та преференції для столичного бізнесу влада Києва запровадила ще рік тому. І ці пільги продовжують діяти. Водночас на сьогоднішню сесію Київради я виніс на розгляд депутатів проєкт рішення про розширення пільг для малого та середнього бізнесу столиці. І я вдячний депутатам, що ми зібралися в онлайн-режимі в цей непростий час і підтримали такі необхідні для бізнесу рішення. Ми розуміємо, що запровадивши такі пільги — і для бізнесу, і для киян загалом — місто недоотримає багато коштів у бюджет. Але ми йдемо на це, бо розуміємо, як складно сьогодні втриматися підприємцям і вижити людям», — додав мер Києва.

Так, схвалені зміни стосуються:

  • зменшення розміру пайової участі з нинішніх 50 % до 1 грн за утримання власниками закладів громадського харчування майданчиків біля стаціонарних закладів та сезонних і літніх майданчиків;
  • збільшення розміру фінансово-кредитної підтримки суб’єктів малого та середнього підприємництва. Йдеться про компенсацію відсотків не тільки за кредитами, яка була запроваджена рік тому, а й за «кредитними лініями». А також про розширення переліку суб’єктів малого та середнього бізнесу, які мають право на таку компенсацію, і про збільшення кількості банків-партнерів цієї програми;
  • зменшення плати за розміщення засобів зовнішньої реклами та реклами на комунальному транспорті до 50 %.

Також нагадаємо, що із 05.04.2021 р. і до завершення дії суворих обмежень власники авто на території Києва звільняються від оплати за паркування на майданчиках КП «Київтранспарксервіс».

Оновлення додатка 4ДФ до Розрахунку: ДПС про підготовлені Мінфіном зміни

Як стало відомо, Мінфіном готуються зміни до:

  • додатка 4 ДФ до форми Податкового  розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків — фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (у редакції наказу Мінфіну від 15.12.2020 р. № 773);
  • Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків — фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску.

Планується, що оновлений розрахунок вперше подаватиметься за ІІ квартал 2021 року.

Врегулювання простроченої заборгованості: підписано Закон про врегулювання колекторської діяльності

Президент України підписав Закон України № 1349-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості», який парламент підтримав 19.03.2021 р. Закон запроваджує чіткі правила поведінки як для кредиторів, так і для колекторів під час врегулювання проблемної заборгованості.

Документ встановлює вимоги до кредитодавців та колекторських компаній, зокрема: дотримуватися етичної поведінки з боржником; інформувати його у разі залучення колекторської компанії або відступлення права вимоги новому кредитору; укладати договори лише з компаніями, включеними до реєстру колекторських компаній, який веде НБУ; контролювати дії залучених колекторських компаній. За недотримання цих вимог передбачені штрафи.

Перед укладенням договору про споживчий кредит кредитодавець має проінформувати споживача про можливість залучення колекторської компанії у разі непогашення заборгованості вчасно. У договорі про споживчий кредит має вказуватися право споживача звертатися до НБУ у разі порушення законодавства у сфері споживчого кредитування.

Під час першого спілкування кредитор або колекторська компанія повинні повідомити своє найменування, ім’я та прізвище представника, правову підставу для звернення та розмір простроченої заборгованості, а на вимогу споживача — також надати відповідні документи протягом семи робочих днів.

НБУ отримує повноваження контролювати додержання банками, іншими фінансовими установами та колекторськими компаніями законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг.

Доступ до матеріалу обмежений і доступний тільки передплатникам після авторизації
Підпишіться на журнал і Ви отримаєте доступ до всіх публікацій друкованого видання