Інтерв’ю

Криза — не вирок, а час нових можливостей

29.09.2017 / 18:14

У той час як більшість підприємств різноманітних галузей нарікають на економічну та політичну кризу, нестабільність гривні і невпевненість у завтрашньому дні, компанія «МЕТРО Кеш енд Кері Україна» демонструє збільшення темпу зростання продажів, зростання частки ринку та покращення фінансових показників.
Про особливості ведення бізнесу в Україні, вплив податкових новацій на діяльність компанії, розміри інвестицій в економіку та передові позиції серед платників податків у бюджет розповів фінансовий директор «МЕТРО Кеш енд Кері Україна» Андрій ЦВИХ.

фотоОстанні два роки для багатьох видалися вкрай складними. Як би ви охарактеризували фінансові показники компанії за минулий рік? Які ключові завдання вам довелося вирішувати в першу чергу на посаді фінансового директора  «МЕТРО Кеш енд Кері Україна»?

Безумовно, результати діяльності нашої, як і будь-якої іншої компанії, що працює на ринку, залежать від тих потрясінь, які переживає країна. Інфляція, падіння курсу гривні, зменшення купівельної спроможності населення, втрата магазинів на сході України та в Криму негативно вплинули на наші бізнес-показники. З іншого боку, це змусило нас адаптувати бізнес до нових обставин, провести певні структурні зміни в магазинах та центральному офісі, переглянути асортимент, цінову та маркетингову політику, створити нові та розширити існуючі канали збуту, прискіпливіше ставитися до управління грошовими потоками. Ми вважаємо, що всі ці виклики допомогли нам скористатися моментом та стати сильнішими. Підтвердженням цьому є збільшення темпу зростання продажів швидше за загальний тренд на ринку, зростання частки ринку та покращення фінансових показників. На сьогодні значною проблемою для нас залишається нестабільність гривні і, як результат, істотний негативний вплив курсових різниць від валютних кредитів на прибутковість діяльності.

«МЕТРО Кеш енд Кері» володіє магазинами у 25 країнах світу. Яка специфіка ведення бізнесу в Україні з точки зору податкової політики?

Незважаючи на значний прогрес, що відбувся за останні роки в Україні, за рейтингом Doing Business-2017 Всесвітнього банку Україна посідає 80 місце серед 190 країн світу (для порівняння: Німеччина — на 17 місці). З точки зору привабливості для іноземного інвестора податкова політика України дещо програє порівняно з іншими країнами, де здійснює діяльність METRO Group. Зокрема, дуже часто у фіскальній політиці держави порушується принцип стабільності податкового законодавства, внаслідок чого бізнесу важко своєчасно адаптуватися до нових змін і грамотно здійснювати середньо- та довгострокове планування діяльності підприємства. Крім того, фіскальна політика держави часто позбавлена дотримання  принципів рівності та справедливості, адже є правила, які надають привілеї в оподаткуванні та адмініструванні окремим учасникам ринку,  водночас дискримінуючи інших суб’єктів господарювання (наприклад, використання РРО). З іншого боку, усвідомлюючи той факт, що зменшення податкового навантаження на бізнес сприяє покращенню інвестиційного клімату в країні і, як наслідок, зростанню податкових надходжень, наша компанія протягом багатьох років бере активну участь в розробці законопроектів, спрямованих на покращення умов оподаткування та адміністрування податків для бізнесу. І тут ми активно і доволі результативно спів­працюємо з керівництвом ДФС України, яка вперше за багато років почала дослухатися до голосу бізнесу.

Як ви ставитеся до різних професійних рейтингів? Наскільки вони впливають на репутацію компанії?

«МЕТРО Кеш енд Кері Україна» надзвичайно цінує свою  ділову репутацію, оскільки є публічною компанією, яка ретельно відслідковує, як  нас сприймають  клієнти, постачальники, співробітники та інші гравці на ринку рітейлу. Тому ми не тільки приєднуємося до участі у таких рейтингах, а й проводимо власні дослідження.

«МЕТРО Кеш енд Кері Україна» вийшла на український ринок у 2003 р. Яку суму коштів інвестовано в національну економіку?

На сьогодні інвестовано понад 550 млн євро. Компанія є найбільшим німецьким інвестором в економіку України. Нами створено робочі місця для понад 3 000 працівників.

 
у 2016 р. компанією «МЕТРО Кеш енд Кері Україна» сплачено податків і зборів понад
500
млн грн

Про який вклад компанії у вигляді сплачених за 2016 р. податків можна говорити?

Попри те що курсові різниці внаслідок переоцінки валютних кредитів негативно впливають на фінансовий результат компанії, «МЕТРО Кеш енд Кері Україна» входить до 100 найбільших платників податків держави. Тільки у 2016 р. було сплачено понад 500 млн грн різних податків та зборів.

Як податкові новації вплинули на роботу вашої компанії?

Зважаючи на обсяги бізнесу нашої компанії, будь-які, навіть незначні новації завжди впливають на роботу. Серед останніх позитивних змін варто відзначити такі, як зменшення ставки ЄСВ, установлення єдиної ставки ПДФО та ЄСВ, впровадження електронної форми податкової накладної, наближення правил бухгалтерського та податкового обліку до цілей обліку податку на прибуток. Окремо хочеться виділити такі новації, як визнання зареєстрованої податкової накладної як єдиної підстави для податкового кредиту, що не потребує додаткового підтвердження, та звільнення від сплати податку на майно за майно, що знаходиться на території проведення АТО. Компанія підтримує створення єдиного електронного реєстру для відшкодування ПДВ і сподівається, що робота системи відшкодування цього податку відповідатиме основним принципам податкової системи.

На жаль, не всі нововведення позитивно впливають на торговельну діяльність. До таких можна віднести штрафи за несвоєчасну  реєстрацію податкових накладних при здійсненні продажу неплатнику ПДВ, додання до обов’язкових реквізитів податкової накладної коду УКТ ЗЕД для всіх товарів.

Також хотілося б зазначити, що деякі нововведення призводять винятково до збільшення бюрократизму (наприклад, додавання коду УКТ ЗЕД), а інші, навіть позитивні, не мають чітко відпрацьованого механізму їх застосування (наприклад, повернення переплати податку на майно в зоні АТО).

Однак ми як великий іноземний інвестор, український платник податків зацікавлені, передусім, у продовженні позитивних податкових ініціатив, застосуванні прогресивних європейських практик, що сприятиме зменшенню бюрократизму та зникненню перешкод для ведення бізнесу в нашій державі. Ці прогресивні кроки мають виступати запорукою пом’якшення інвестиційного клімату та зростання економіки України.

Розмову вела Ірина РИБНІЦЬКА

Замовте доставку онлайн, заповнивши форму, або за телефоном 044 501 06 30

«Гарячі лінії»

Дата: 26 жовтня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42