Інтерв’ю

«ЗА» приватні локомотиви

10.07.2018 / 13:23

Галузь залізничних перевезень потребує кардинальних рішень, які б дали їй змогу рухатися далі. Експерти наголошують на необхідності вирішення трьох ключових питань: дефіциту тягового рухомого складу, проблем з інфраструктурою й відсутності відповідних законів, які б враховували інтереси всіх — і перевізників, і відправників, і держави. Про те, як працюється в умовах сьогодення найбільшому приватному перевізнику в Україні — компанії «Лемтранс», розповів її генеральний директор Володимир МЕЗЕНЦЕВ.

фотоЩо сьогодні собою представляє компанія «Лемтранс»? Який річний обсяг перевезень за підсумками 2017 р.? Чи виправдали фінансові показники компанії ваші очікування?

«Лемтранс» залишається безумовним лідером серед приватних операторів залізничного рухомого складу України. На сьогодні компанія оперує парком з 18 тис. піввагонів. За минулий рік ми перевезли 51 млн 900 тис. т вантажів. Якщо говорити про фінансові результати, то безпосередньо виторг «Лемтранс» зріс проти попереднього року на 21 %, з 9,672 млрд грн до 11,763 млрд грн. Валовий прибуток компанії становить 3,136 млрд грн, що на 29 % більше, ніж 2016 р.

Попри складну економічну ситуацію в країні, ми виконуємо свої фінансові зобов’язання перед державою й робимо істотний внесок до держбюджету. За 12 місяців 2017 р. компанія «Лемтранс» перерахувала до бюджетів усіх рівнів 698,5 млн грн, що на 22,4 % більше порівняно з 2016 р. До того ж компанія є великим інвестором і роботодавцем у регіонах своєї присутності.

 
Ми досягли хороших фінансових результатів завдяки оптимізації логістичних схем використання парку, вдосконалення якості послуг та зниження транспортних витрат

Питання залучення інвестицій в український бізнес до сьогодні залишається гострим. Як ви його вирішуєте? Яка загальна сума інвестицій у вашу компанію у 2017 р.?

У межах інвестиційної програми розвитку 2017 р. ми відновили придбання нових вагонів як за рахунок власних коштів, так і позикових. Проти 2016 р. капітальні вкладення збільшилися в п’ять разів — із 109 до 562 млн грн.

Реалізація інвестиційної програми «Лемтранс» — це один із способів підвищення ефективності перевізного процесу в Україні. Ми абсолютно чітко розуміємо, що кожна невивезена тонна вантажу — це втрати залізниць, операторів, вантажовідправників і втрати економіки України.

Як ви оцінюєте ситуацію з вагонами та рухомим складом в Україні? Які фактори найсуттєвіше вплинули на вантажопотік у 2017 р.?

Сьогодні, як і 2017 р., ключовим чинником, який дестабілізує ситуацію в галузі, є дефіцит тягового рухомого складу, а також проблеми з інфраструктурою. Так, оборотність вагонів збільшилася із 6 — 7 до 8 — 10 діб. Через це нам не вдалося повністю виконати заявки наших вантажовідправників. Однак попри погіршення стану ринків і появу чинників обмежувального характеру, ми змогли мінімізувати втрати та досягти хороших фінансових результатів. І це завдяки віддачі від проектів з оптимізації логістичних схем використання парку, вдосконалення якості послуг та зниження транспортних витрат.

Що потрібно, у першу чергу з боку держави, щоб інфраструктурний сектор, зокрема в частині залізничних перевезень, вийшов на вищий рівень розвитку, збільшив дохідну частину і зміг реально допомогти вантажовласникам оптимізувати витрати на доставку?

Сьогодні галузь очікує кардинальних рішень, які б дали їй змогу рухатися далі. На нашу думку, основними векторами розвитку можна вважати: реформування галузі, розвиток інфраструктури та підвищення клієнтоорієнтованості.

Європейська модель розвитку залізниць передбачає повністю конкурентний ринок із забезпеченням рівних умов для всіх учасників ринку.

 
За 12 місяців 2017 р. компанія перерахувала до бюджетів усіх рівнів 698,5 млн грн

Який вектор розвитку обрала компанія «Лемтранс» у рамках реалізації стратегії цілей у 2018 р.?

Ми завжди обережно підходимо до прогнозів, зважаючи на нестабільність економіки та мінливі умови на ринках. Втім, наша стратегія націлена на зростання частки в основному сегменті, підвищення операційної ефективності, а також вихід на ринок локомотивної тяги (у разі прийняття Закону про залізничний транспорт).

Ми розглядаємо варіанти розширення парку. Крім піввагонів нашу увагу привертають зерновози та платформи. Але ми чітко розуміємо, що немає потреби купувати вагони для того, щоб робити з них склади на колесах. Треба купувати вагони, щоб вони працювали.

«Лемтранс» — найбільший приватний оператор залізничного рухомого складу України. На ринку залізничних перевезень працює з 2000 р. Основними напрямами діяльності компанії є: організація перевезень власним рухомим складом, надання транспортно-експедиторських послуг, інформаційний супровід руху вантажів, а також ремонт рухомого складу. 100 % статутного капіталу компанії «Лемтранс» належить Групі СКМ.
На сьогодні компанія «Лемтранс» оперує парком напіввагонів численністю понад 20 тис. одиниць. Загальний обсяг перевезень становить понад 51 млн т, середньодобове навантаження вагонів — 2 502 т.
«Лемтранс» співпрацює з провідними підприємствами України, пропонуючи своїм клієнтам індивідуальні транспортно-логістичні рішення. Генеральний директор ТОВ «Лемтранс» — Володимир Мезенцев.

   

Розмову вела
Ірина РИБНІЦЬКА

Замовте доставку онлайн, заповнивши форму, або за телефоном (044) 223-24-06

«Гарячі лінії»

Дата: 14 грудня, Пʼятниця
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42