Інтерв’ю

Пивна справа

10.07.2018 / 14:47

Останні два роки ринок пивоваріння адаптується до нових реалій, пов’язаних із кардинальною зміною регулювання пива. Як сьогодні почувається галузь, на що у своїй діяльності роблять ставку українські виробники пива і як долають труднощі, ­— розповів Євген ШЕВЧЕНКО, генеральний директор компанії Carlsberg Ukraine.

фотоВи передбачали зростання виробництва пива та стабілізацію роботи галузі за умови не підняття акцизу у 2018 р. З березня минулого року ставка податку залишається стабільною ­— 2,78 грн за 1 л. Чи виправдалися ваші прогнози?

Про зростання виробництва казати ще зарано, адже висновки ми зможемо зробити лише за результатами сезону. Тим не менше, ми однозначно бачимо позитивні тенденції. А за даними 2017 р., коли акциз було підвищено на передбачений рівень інфляції, ринок вперше за майже 10 років призупинив своє падіння та стабілізувався по відношенню до минулого періоду. Значний вплив на такі показники я пов’язую з двома основними факторами. По-перше, виважена фіскальна і регуляторна політика щодо галузі протягом останніх двох років. По-друге, загальне поліпшення низки макроекономічних показників і стабілізація індексу впевненості споживача.

Чи можна вважати, що стабілізація акцизної політики свідчить про те, що виробники пива знайшли спільну мову з урядом? Наскільки, на ваш погляд, налагоджений діалог представників галузі з владою?

Мені дуже приємно зазначити, що Уряд і Парламент почали прислуховуватись до бізнесу та вести конструктивний діалог, який вже має позитивні результати для обох сторін. І цифри тільки доводять це. Незважаючи на те, що ставка акцизного податку на пиво у 2018 р. не була збільшена, податкові збори в бюджет за перший квартал збільшилися на 11,2 % порівняно з аналогічним періодом 2017 р.

Підняття вартості ліцензії на роздрібну торгівлю усіма видами алкоголю й ліквідація МАФів якимось чином позначилося на ринку пивоваріння?

Ліцензію на роздрібну торгівлю пивом не підвищували ­— її просто ввели автоматично, коли пиво у регуляторному аспекті було прирівняне до міцного алкоголю. Звичайно, деякі невеликі торгові точки, які з усіх видів алкогольних напоїв продавали лише пиво, були змушені від нього відмовитися. Заборона торгівлі у МАФах та в нічний час у деяких великих містах також привели до поступової втрати деяких точок продажу пива. Ми не згодні з таким підходом, адже будь-які обмеження в реалізації легальних напоїв, за умови значного тіньового ринку, призводять до зворотного ефекту. Споживач переходить на більш дешевий нелегальний алкоголь, зазвичай більш міцний та не дуже якісний.

До складу Carlsberg Ukraine входять заводи в м. Запоріжжя, Київ та Львів. Яку «вагу» має кожен із них для компанії? Чи на всі сто процентів задіяні виробничі потужності в Україні?

Кожен завод має свою особливу цінність для компанії, як виробничу, так і логістичну. Але, незважаючи на те, що ринок пива вперше за багато років призупинив своє падіння, потужності Carlsberg Ukraine все ще не задіяні на всі сто відсотків. Тому ми фокусуємося не тільки на пивному ринку, а й на розвитку ринку сидру, суміжних категорій, а також безалкогольного портфелю ­— безалкогольного пива, квасу та інших напоїв. Це дає змогу не лише «дозавантажити» виробничі потужності, а й реалізовувати одну з наших стратегічних цілей ­— НУЛЬ безвідповідального споживання, надаючи споживачеві безалкогольну альтернативу в кожній точці продажу.

Яку роль відіграє Carlsberg Ukraine в регіонах своєї присутності?

Як і будь-який великий та прозорий бізнес, Carlsberg Ukraine відіграє значну роль в економіці країни і в регіонах, де безпосередньо розташовуються виробничі майданчики. По-перше, це постійні інвестиції в розвиток заводів, що сприяє розвитку регіону в цілому і дає гарний знак іншим інвесторам. По-друге, ми щороку наповнюємо податками центральний та місцеві бюджети та надаємо робочі місця населенню. Так, Carlsberg Ukraine вже багато років поспіль входить до списку найбільших платників податків України згідно з офіційною статистикою ДФС. По-третє, наша компанія позитивно впливає на розвиток суміжних галузей. На одного співробітника Carlsberg Ukraine припадає в середньому до 10 робочих місць у суміжних галузях: 4 ­— в сільському господарстві та логістиці, 5 ­— у сфері послуг, 1 — у роздрібній торгівлі. Четверте, компанія постійно інвестує в розвиток регіонів, в яких працює, виділяючи кошти на їхній благоустрій та соціальні потреби.

Ви позиціонуєте себе не тільки як виробник якісного продукту, але і як компанія, що приділяє особливу увагу екологічним ініціативам, пропагує відповідальне споживання алкоголю, реалізовує культурні та освітні проекти та просуває ідеї етичного ведення бізнесу. Розкажіть про основні досягнення і плани у цих напрямах.

Ми маємо довгострокову стратегічну програму «ЦІЛЬ 4 НУЛІ: разом для майбутнього»: НУЛЬ вуглецевого сліду, НУЛЬ втрати води, НУЛЬ безвідповідального споживання і НУЛЬ нещасних випадків. Carlsberg Group взяла на себе зобов’язання виключити викиди вуглецю і вдвічі скоротити споживання води на своїх пивоварнях до 2030 року. Такі ж зобов’язання за цією програмою бере на себе і Carlsberg Ukraine як частина глобальної Групи. Відповідно цьому баченню ми прагнемо максимальної екологічності, ділової етичності та корпоративної відповідальності нашого бізнесу.

Щодо питання охорони довкілля. Ми, зокрема, використовуємо передові системи очищення води, альтернативні джерела енергії, економимо ресурси і використовуємо зворотну скляну пляшку. Ми підтримуємо громадські організації, що займаються питаннями охорони довкілля. Наприклад, ми фінансово підтримуємо організацію «Україна без сміття», яка популяризує ідею роздільного збору та переробки сміття в Україні.

Іншою невід’ємною частиною нашої корпоративної соціальної відповідальності є просування ідеї відповідального споживання алкогольних напоїв ­— вже кілька років поспіль пивовари України проводять День відповідального споживання пива. Також ми підтримуємо громадські об’єднання, які працюють з проблемною молоддю і поширюють ідею відповідального споживання та недопущення продажу алкоголю неповнолітнім.

Іншою важливою частиною нашої соціальної діяльності є розвиток мистецтва і талановитої молоді. У нашому оновленому арт-комплексі «Львіварня» ми проводимо виставки українських художників, як уже відомих, так і зовсім молодих, але перспективних. Крім цього, в Україні ми інвестуємо в стипендії талановитим студентам Українського Католицького Університету. А нещодавно ми запустили програму стажування Carlsbergship для студентів старших курсів і випускників ВНЗ України. Стажування проходитиме у трьох містах України: Запоріжжі, Львові та Києві. Воно триватиме 6 місяців та дасть змогу початківцям здобути практичні навички роботи, відкрити для себе нові напрями в майбутній професії.

Carlsberg Ukraine є частиною Carlsberg Group, однієї з провідних пивоварних Груп у світі з великим портфелем брендів пива та інших напоїв.
До складу Carlsberg Ukraine входять заводи в м. Запоріжжя, м. Київ та м. Львів. При цьому Львівська пивоварня ­— перша промислова пивоварня країни. У компанії працює понад 1500 осіб.
За підсумками 2017 р. частка компанії Carlsberg Ukraine у натуральному виразі на ринку пива України становить 31,1 % , на ринку квасу ­— 42,4 %, а на ринку сидру ­— 56,8 %.
Компанія Carlsberg Ukraine входить до списку найбільших аграрних платників податків України. У 2017 р. компанія сплатила понад 2,6 млрд грн податків і зборів до зведеного бюджету країни.

Розмову вела
Ірина РИБНІЦЬКА

Замовте доставку онлайн, заповнивши форму, або за телефоном (044) 223-24-06