Інтерв’ю

Ритейл майбутнього

10.07.2018 / 14:54

Підвищення вибагливості покупців, зміщення акцентів у бік преміум-сегменту, покупки в будь-якому місці і в будь-який час, активне використання технологій — такі глобальні тенденції ритейлу у 2018 р. Про впровадження новітніх стандартів обслуговування клієнтів, цифрові інновації та ефективну бізнес-модель, а також про концепцію соціальної відповідальності розповів фінансовий директор компанії «МЕТРО Кеш енд Кері Україна» Андрій Цвих.

фотоЗ огляду на підсумки діяльності компанії у першому півріччі 2018 р. (порівняно з попереднім періодом), що можете сказати в цілому про тенденції ринку ритейлу в Україні?

Як i в попередні роки, незважаючи на всі ті виклики, які доводиться долати на своєму шляху нашій компанії разом із країною, перше півріччя 2018 р. для нас також було плідним і так само успішним, як і останні кілька років, коли внаслідок запровадження групою METRO так званої Нової операційної моделі у 2015 р. компанія «МЕТРО Кеш енд Кері Україна» розробила стратегію розвитку на наступні п’ять років. Запорукою успіху, з одного боку, було чітке виконання основних напрямів стратегії, з другого — своєчасна і швидка її адаптація до змін, що відбуваються на ринку.

Стосовно глобальних тенденцій, що знаходять своє втілення в українському ритейлі, то за даними дослідницької компанії «АС Нільсен» це: омні-канальність, збільшення частки і значення e-commerce, загальна діджіталізація (наприклад, такі рішення, як ApplePay та AndroidPay), а також підвищення вибагливості покупців. Ці тенденції є світовими, їх вплив на формування ландшафту сучасної торгівлі в Україні зростатиме. Тож ті компанії, котрі першими адаптують свою стратегію і пристосуються до них, будуть лідерами через три, п’ять і навіть більше років.

Також серед українських ритейлерів продовжується стрімкий розвиток за рахунок експансії великих гравців в інші регіони та відбувається поступове зміщення акцентів на ринку в бік преміум-сегменту, коли багато гравців починають відкривати формати більш преміального класу. Споживачі ж стають вимогливими і бажають отримувати продукти та послуги кращої якості, навіть якщо за це необхідно заплатити трохи вищу ціну.

Що передбачено у стратегії розвитку компанії для покращення її фінансових показників? На що у своїй діяльності робите ставку, щоб вигідно вирізнятися серед конкурентів?

Зважаючи на вищезазначені тенденції, наша стратегія залишається незмінною: цінове лідерство за рахунок ефективної операційної моделі та багатоканальність у взаємовідносинах з клієнтом (торговельні центри, електронна комерція, доставка). Також важливим стратегічним чинником успіху компанії вважаємо підтримку HoReCa-бізнесу та максимальний розвиток партнерства з цією групою клієнтів.

Наша відмінна та конкурентна перевага — це комбінація двох факторів: низьких цін та якісних продуктів. У своїй маркетинговій стратегії ми робимо ставку на EDLP (every day low price) і пропонуємо нашим покупцям низькі ціни щодня. Також нас вирізняє з-поміж інших так звана купівельна місія (shopping mission): наші клієнти приходять до нас на великі закупівлі, тому ми пропонуємо їм великі упаковки товарів за оптовими цінами, що дає змогу споживачам економити не тільки гроші, а й час, бо не потрібно щось докупляти в магазинах біля дому (де асортимент менший, а ціни вищі).

Компанія «МЕТРО Кеш енд Кері Україна» є одним із найбільших німецьких інвесторів в Україні. Про який обсяг інвестицій йдеться? Що мотивує інвестора й надалі вкладати кошти і розвивати бізнес в Україні?

«МЕТРО Кеш енд Кері Україна» є одним із найуспішніших бізнесів групи в світі, прикладом того, що послідовне впровадження правильної стратегії приносить свої плоди, незважаючи на ті виклики, що стоять перед економікою. Протягом останніх чотирьох років, дуже непростих для нашої країни, ми не припиняли інвестувати у свій бізнес в Україні. Ми продовжуємо покращувати інфраструктуру наших торговельних центрів, фокусуючись при цьому на поліпшенні сервісу і зниженні цін на всі групи товарів. Обсяг інвестицій METRO в економіку України за 15 років діяльності становить понад 600 млн євро.

Головним мотиватором присутності для нас є робота на перспективному ринку, відповідальність за наших співробітників та прихильність понад 1 млн 200 тис. клієнтів по всій Україні.

Великий бізнес дедалі більше намагається стати соціальновідповідальним. Що з цього приводу можете сказати про свою компанію?

У всіх країнах присутності METRO ми хочемо бути корисними для суспільства, в якому живемо і працюємо. Тому компанія здійснює багато соціальних, благодійних та екологічних ініціатив. Як відповідальний корпоративний громадянин, «МЕТРО Кеш енд Кері Україна» підтримує гуманітарні організації в Україні, які займаються боротьбою з голодом і зменшенням кількості відходів у харчовій промисловості. За даними ООН 2016 р., більш ніж три мільйони українців потребують гуманітарної допомоги і більше мільйона українців мають потребу в їжі. Щоб допомогти їм, з 2011 р. наша компанія спів­працює з міжнародною благодійною організацією FOODBANK («Банк продовольства»). Метою проекту є забезпечення продовольчими і непродовольчими товарами тих, хто найбільше їх потребує: дітей, пенсіонерів, малозабезпечених у більш ніж 70 установах по всій Україні. Сумарно за сім років співпраці з «Фудбенк» компанія «МЕТРО Кеш енд Кері Україна» передала на благодійність більше 400 т продукції на суму понад 7 млн грн.

Співпраця з іншими продовольчими банками в нашій компанії здійснюється на глобальному рівні: на сьогодні METRO підтримує FOODBANK у 16 країнах своєї присутності.

На початку 2018 р. «МЕТРО Кеш енд Кері Україна» стала першим ритейлером в Україні, який отримав сертифікат якості згідно із стандартом харчової безпеки ISO 22000:2. Що це дає компанії і які перспективи відкриває перед нею?

У лютому 2018 р. «МЕТРО Кеш енд Кері Україна» стала першим ритейлером в Україні, який успішно пройшов сертифікаційний аудит з якості відповідно до вимог стандарту харчової безпеки ISO 22000: 2005 «Cистеми управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга».

Отримавши сертифікат якості згідно із стандартом харчової безпеки ISO 22000:2005, наша компанія довела, що система управління безпечністю харчових продуктів METRO гарантує нашим покупцям впевненість у їхньому виборі. Процес проходження сертифікаційного аудиту був дуже хвилюючим для всієї команди METRO. Ми пишаємося тим, що саме «МЕТРО Кеш енд Кері Україна» першою серед ритейлерів отримала цей сертифікат. Ми цінуємо це і зобов'язуємося й надалі підтримувати найвищий рівень системи управління безпекою продуктів харчування для наших клієнтів у всіх торговельних центрах METRO в Україні.

Продовжіть, будь ласка, фразу «МЕТРО Кеш енд Кері Україна» для економіки країни — це (сума сплачених податків, кількість робочих місць, інвестиції, перспективи...).

«МЕТРО Кеш енд Кері Україна» для економіки України це — 600 млн. євроінвестицій, понад 2 700 робочих місць та більше ніж 1,2 млн задоволених покупців.

Кілька років поспіль ми нарощуємо наші органічні продажі (тобто продажі без відкриття нових торговельних центрів) значно швидше, ніж темпи зростання ринку. За результатами минулого року, ми входимо в ТОП-100 найбільших платників податків України. За перші п’ять місяців поточного року сума сплачених податків становить 473 млн грн.

«МЕТРО Кеш енд Кері Україна» вийшла на український ринок у 2003 р. й до сьогодні залишається найбільшим німецьким інвестором. Наразі налічується 25 торговельних центрів компанії по всій території України. Обсяг продажів «МЕТРО Кеш енд Кері Україна» за 2016/2017 фінансовий рік становить 491 млн євро. На сьогодні компанія об’єднує понад 2 700 робочих місць і більше 1,2 млн покупців.
«МЕТРО Кеш енд Кері Україна» входить до складу Metro Group, однієї з провідних міжнародних торговельних компаній, представленої у 35 країнах, зі штаб-квартирою у Дюссельдорфі, Німеччина.

 

Розмову вела
Ірина РИБНІЦЬКА

Замовте доставку онлайн, заповнивши форму, або за телефоном (044) 223-24-06

«Гарячі лінії»

Дата: 20 вересня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00