Аналітика

Перспективи

15.04.2019 / 09:32

Податок на виведений капітал замість податку на прибуток

Комітет Верховної Ради з питань податкової та митної політики рекомендував прийняти за основу президентський законопроект про податок на виведений капітал. Необхідність цих змін обумовлена тим фактом, що чинна класична модель оподаткування прибутку підприємств має низку недоліків, серед яких:

  • складні правила розрахунку об’єкта оподаткування (фінансовий результат як базовий показник для розрахунку об’єкта оподаткування з подальшим коригуванням на різниці — це постійний ризик претензій з боку контролюючих органів);
  • необхідність ведення окремого обліку податкової амортизації;
  • проблеми з накопиченням збитків;
  • агресивні схеми податкового планування, які використовуються окремими компаніями з метою уникнення оподаткування, що призводить до надмірного податкового тиску на сумлінних платників податку.

У зв’язку з цим та з метою вивільнення коштів на розвиток та модернізацію підприємств і стимулювання економічного зростання доцільним є запровадження оподаткування лише тієї частини прибутку підприємств, яка не спрямовується на розширення чи створення виробництва. 

Трансформацію податку на прибуток у податок на виведений капітал підтримує, зокрема, Громадська рада при ДФС.

 

Розроблено форму заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами

Мінфін оприлюднив проект власного наказу «Про затвердження форми заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, та Порядку її заповнення».

У заявці передбачається зазначати: товар переміщення (пальне/спирт етиловий); включення/виключення транспортних засобів до(з) Переліку; розташування пункту навантаження/розвантаження; дату початку/закінчення періоду транспортування.

Порядок складається з двох розділів. У розділі І «Загальні положення» передбачені вимоги до юридичних та фізичних осіб, які мають складати заявку, реквізити, які вони мають заповнити, та особливості підписання та передачі заявки до контролюючого органу. У розділі ІІ «Складання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, та Порядок її заповнен­ня» наведені особливості заповнення окремих граф заявки.

Така заявка складатиметься щодо кожної операції з переміщення пального або спирту етилового із зазначенням кількох транспортних засобів (у разі потреби). Період переміщення пального/спирту етилового не може перевищувати 30 календарних днів.

Очікується, що наказ набере чинності з 01.07.2019 р.

 

Контроль за обігом пального та спирту етилового удосконалять

ДФС оприлюднила проект постанови Кабміну «Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру суб’єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України».

Документ розроблено з метою забезпечення реалізації Закону України від 23.11.2018 р. № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів».

  

До Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків передбачено зміни

Мінекономрозвитку розроблено проект постанови Кабміну «Про внесення змін до Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків», яким текст Порядку викладається в новій редакції.

Зокрема, змінена структура викладу положень Порядку шляхом виокремлення загальних питань (визначаються терміни, що вживаються у цьому Порядку, питання створення комплексної система захисту інформації в електронній системі закупівель, плати за надання доступу тощо), а також таких питань, як:

  • здійснення діяльності адміністратора (сформульовані його основні права та обов’язки як відповідального за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель);
  • основні завдання, функції та вимоги до операторів електронних майданчиків, авторизованих/попередньо авторизованих майданчиків;
  • вимоги до електронних майданчиків, авторизованих/попередньо авторизованих електронних майданчиків як складової частини електронної системи закупівель;
  • авторизація/попередня авторизація електронних майданчиків (саме з урахуванням факту отримання адміністратором комплексної системи захисту інформації на веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель був скорегований механізм здійснення авторизації та попередньої авторизації);
  • механізм здійснення зміни оператора авторизованого/попередньо авторизованого електронного майданчика та доменного імені авторизованого/попередньо авторизованого електронного майданчика.

«Гарячі лінії»

Дата: 2 травня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42