Статті

Акценти номера

26.07.2019 / 16:20

Ліквідаційна вартість основного засобу — суто бухгалтерський показник. То чи є йому місце у податковому обліку? Чи потрібно використовувати його в податкових розрахунках? Спробуємо розібратися на прикладі чергового роз’яснення ДФС (с. 26).

Очікується, що Інкотермс 2020 набере чинності з 01.01.2020 р. Напередодні цієї події варто наголосити на певних новаціях у комерційних термінах (с. 12). Тим паче, що деякі зміни можуть мати неабиякий вплив на оподаткування.

ООН випустила довгоочікуване оновлення Типової Конвенції про уникнення подвійного оподаткування. Зрозуміло, що між статтями оновленої Конвенції і статтями попередньої редакції існують певні відмінності. Зокрема, врегульовано питання оподаткування так званих технічних послуг (с. 38).

Контролюючі органи дотримуються позиції, за якою на основні засоби, які тимчасово не використовуються, податкова амортизація не нараховується. Втім поширеною залишається думка, що в податковому обліку все ж варто нараховувати амортизацію на подібні основні засоби, на які не припиняється нарахування амортизації в бухобліку (с. 4).

Оподаткуванню ПДВ операцій з безоплатного розповсюдження товарів під час рекламних акцій присвячено чимало роз’яснень ДФС. У черговому листі акцентовано увагу на важливості калькуляції ціни одиниці товару (іншого подібного документа), що містить у своєму складі вартість «рекламних» витрат (с. 20).

ДФС продовжує дотримуватись позиції, за якою суми ПДВ, нараховані (сплачені) платником податку у зв’язку з придбанням товарів для санітарно-гігієнічнихта господарсько-адміністративних витрат, включаються до складу податкового кредиту без нарахування «компенсуючого» ПДВ. Однак не завадить зупинитися на документальному підтвердженні таких операцій (с. 34).

З 01.07.2019 р. набрала чинності постанова КМУ від 19.06.2019 р. № 545. Отже, які нові вимоги доведеться виконувати суб’єктам господарювання у сфері виробництва, обігу, зберігання та реалізації пального та спирту (с. 15).

ДФС розглянула питання щодо оподаткування ПДВ операцій з надання права на використання торговельної марки за ліцензійним/субліцензійним договором. Якщо йдеться про роялті, відповідна операція не є об’єктом оподаткування ПДВ. Інші платежі підпадають під об’єкт оподаткування ПДВ. Ніби все зрозуміло. Але є певні цікаві нюанси (с. 29).

Тривалий час вважалося, що нерозподілений прибуток КІФ не підлягає оподаткуванню на рівні холдингу, якщо останній веде облік за методом участів капіталі. Але нещодавно Мінфін і ДФС зайняли більш фіскальну позицію. Втім податковий Комітет ВРУ підтримав платників податків (с. 24).

„ На зміну старому часу «дикої оптимізації» приходить новий час «податкового комплаєнсу». Що означає це модне гарне слово (с. 50)?

«Гарячі лінії»

Дата: 5 вересня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42