Аналітика

Світ про оподаткування

09.12.2019 / 15:56
  • БОРОТЬБА З ОФШОРАМИ: ДЕСЯТЬ РОКІВ ПОТОМУ

Глобальний форум з прозорості та обміну податковою інформацією, створений під егідою ОЕСР у 2009 році, підбив підсумки своєї десятилітньої боротьби з офшорами і банківською таємницею.

Згідно з офіційними даними в 2018 році близько 100 юрисдикцій в автоматичному режимі обмінялися інформацією про 47 млн банківських рахунків, сума активів яких становить 4,9 трлн дол. США. Понад 100 млрд дол. додаткових податкових надходжень було отримано починаючи з 2009 року.

Збільшення податкової прозорості за останні десять років привело до зниження іноземних депозитів у банках міжнародних фінансових центрів на 24 % (на 410 млрд дол.).

Також практично всі країни, що приєдналися до Глобального форуму, скасували банківську таємницю в податкових цілях: відповідні законодавчі зміни було проведено в 70 юрисдикціях.

На сьогодні Глобальний форум поєднує 158 країн-членів, які декларували застосування єдиних стандартів прозорості та обміну податковою інформацією.

  • ЄС НЕ ЗРОБИВ ЧЕРГОВИЙ КРОК ДО ПОДАТКОВОЇ ПРОЗОРОСТІ

12 країн Європейського Союзу заблокували нове правило, яке змусило б мультинаціональні компанії надати розголосу інформацію, скільки вони заробляють і скільки сплачують податків у кожній країні ЄС.

Доповнення до директиви ЄС було розроблено з метою зробити публічною звітність щодо кожної країни (country-by-country reporting) компаній з річним оборотом понад 750 млн євро, таких як Apple, Facebook і Google, і наочно показати, як прибуток генерується у високоподаткових юрисдикціях Великої Британії, Німеччини, Франції та переміщається до низькоподаткових юрисдикцій Ірландії, Люксембургу та Мальти.

Серед країн, які виступили проти публічної звітності, — Угорщина, Ірландія, Кіпр, Латвія, Литва, Люксембург, Мальта, Словенія, Чехія, Швеція та Естонія.

Як основний аргумент голосування проти нововведення опоненти назвали неготовність законодавчої бази.

  • ШВЕЙЦАРІЯ ПОСТУПОВО ВІДМОВЛЯЄТЬСЯ ВІД ЗАСТАРІЛИХ ПІДХОДІВ

Уряд Швейцарії обновив діючу з 1998 року систему обробки звітів про підозрілі транзакції, пов’язані з відмиванням коштів.

На сьогодні швейцарські банки та фінансові посередники, як і раніше, надсилають повідомлення про підозрілі операції факсом або поштою. Інформація збирається і обробляється вручну, відсутня система для аналітичної обробки даних.

Численні скандали навколо швейцарських банків змусили федеральний уряд ужити практичних заходів із впровадження ефективних процесів протидії відмиванню коштів і укласти угоду з ООН щодо використання онлайн-системи goAML.

З goAML звіти про підозрілі транзакції можна безпечно одержувати і обробляти через онлайн-портал. Швейцарія у співпраці з учасниками фінансового ринку та правоохоронними органами адаптувала цю систему і приступить до її використання з січня 2020 року.

Близько 50 підрозділів фінансової розвідки по всьому світу, включаючи Німеччину, Ліхтенштейн, Нідерланди і Фінляндію, уже працюють із goAML. Нова інформаційна система дає змогу швидко оцінювати транзакції, а також створювати діаграми руху грошових коштів і зв’язків.

  • СЕЙШЕЛИ ПОТРАПИЛИ ПІД САНКЦІЇ ФРАНЦІЇ

2 листопада Франція включила Сейшели до оновленого «чорного списку» юрисдикцій, які не співпрацюють у сфері обміну податковою інформацією. У цьому самому списку перебувають Ангілья, Багами і Віргінські острови.

Сейшели не змогли надати на запит Франції інформацію щодо кількох офшорних компаній, оскільки ці компанії були ліквідовані або не провадили діяльність.

Уряд Сейшел має намір ужити екстрених заходів щодо перегляду законодавства на предмет його відповідності міжнародним вимогам. Однією з таких вимог може стати аудит фінансової звітності сейшельських компаній.

  • ТРЕТІЙ РІК ПОСПІЛЬ КРАЇНАМ ОЕСР НЕ ВДАЄТЬСЯ ЗБІЛЬШИТИ ПОДАТКОВІ НАДХОДЖЕННЯ

Згідно з новим дослідженням ОЕСР податкові доходи розвинених країн протягом 2017, 2018 і 2019 років залишаються практично без змін.

Починаючи з фінансової кризи 2009 і до 2017 року співвідношення податкових надходжень до ВВП демонструвало щорічний приріст. З 2017 року середній показник співвідношення податкових надходжень до ВВП залишається практично без змін на рівні 34,2 %.

Однією з причин уповільнення збільшення податкових надходжень стали податкові реформи, що супроводжуються зниженням ставок для корпоративних і особистих доходів.

Огляд підготував Олександр КОВТОНЮК,
експерт міжнародної інформаційно-консалтингової сфери

«Гарячі лінії»

Дата: 4 червня, Четвер
Час проведення: з 14:00 до 16:00
Контактний номер: (044) 501-06-42