Інтерв’ю

Директор ТОВ «Бара» Ігор Маковський: «Купуй українське — зберігай робочі місця»

12.09.2016 / 14:55

Український ринок побутової хімії переживає непростий період, зумовлений економічною та політичною ситуа­ціями в країні. Здавалося, що скасування мита і додаткового податку на імпорт товарів з Європейського Союзу мали б сприяти розширенню ринку. Однак цей фактор було знівельовано зростанням курсу, що позначилося на собівартості продукції й призвело до зниження прибутку. 

Сьогодні ринок зростає лише за рахунок підвищення цін на продукцію, у той час як обсяги продажів упали за деякими категоріями  удвічі.
Попри негатив виробники побутової хімії налаштовані оптимістично. Як їм вдається не лише виживати, а й бути затребуваними на ринку, розповідає директор ТОВ «Бара» Ігор Маковський.

Ваше підприємство невелике. Чи є необхідність, а головне — можливість нарощувати темпи виробництва?

На жаль, після окупації Криму і частини Донбасу кількість наших споживачів суттєво знизилася. У цій непростій економічній ситуації ми змушені оптимізувати й адаптувати свої процеси, підлаштовуючись під жорсткі вимоги ринку. Тому виробничі потужності на цей час навіть трохи збиткові. Але це не означає, що ми стоїмо на місці. Прагнучи максимально задовольнити попит кожного споживача, ретельно вивчаємо їхні смаки, уподобання, а зауваження, прохання і пропозиції аналізуємо. До того ж, враховуючи різний рівень купівельної спроможності наших прихильників, стараємося бути присутніми в усіх цінових категоріях. А інформацію про основні переваги продукції виділяємо на упаковці. Вочевидь усі наші пошуки — не лише необхідність вижити, а й бути впізнаними на ринку побутової хімії.

Ваша торгова марка з’явилася на ринку порівняно недавно, коли його уже завоювали великі й доволі розкручені виробники. Як вдається триматися на плаву?

Оскільки наше підприємство невелике, ми не можемо собі дозволити широкі піар-кампанії із залученням прямої реклами на національних телеканалах, які, безперечно, магічно впливають на споживача. Тому свого покупця доводиться завойовувати не силою слова, а якістю продукції. А для досягнення високої якості маємо цілий спектр методів: використовуємо лише перевірені нами досі матеріали, які якнайкраще себе зарекомендували протягом усього терміну використання, працюємо з постійними і надійними постачальниками сировини, використовуємо сучасні технології і обладнання, на кожному етапі виробництва здійснюємо комп’ютерний і лабораторний контроль, проводимо моніторинг тенденцій і технологій у своєму сегменті ринку. Хоча, звісно, як і наші конкуренти, розробляємо багаторівневі комплексні кампанії, щоб продемонструвати клієнту реально вимірну вигоду.

Нинішній споживач відрізняється від того, з яким ви починали працювати?

Звісно. Він більш грамотний, добре поінформований про дію всіх компонентів, що входять до складу товару. А головне — він інакше ставиться до власного здоров’я, цінує його. Тому якщо 12 років тому господарки раділи магічній силі відбілювача чи засобу для чищення плит, то сьогодні вони передусім (звісно, не виключаючи і якісного відбілювання та чищення) аналізують його вплив на здоров’я людини. А обманути, трішечки «схімічити», значить, назавжди втратити.

Ваші кисневовмісні відбілювачі за рівнем мінімізації щодо шкідливості для людського організму в Центрі «Укртестстандарт» отримали найвищі бали. Чи змінилася при цьому їх ціна?

З самого початку роботи компанії ми взяли курс на безпечну, безфосфатну побутову хімію, що також вплинуло на створення свого кола прихильників наших торгових марок і подальшого його розширення.

Щоб підтримати відповідну якість продукції, для кожної цінової категорії доводиться закуповувати імпортну сировину, аналогів якій у вітчизняних виробників, на жаль, немає. Це напряму робить нас залежними від курсу валют. Реалізація ж продукції відбувається лише на внутрішньому ринку України. Ось і судить самі — чи доводиться підвищувати ціну, коли «стрибає» долар.

Одним із основних посилів нинішнього ринку є товар, з яким можна зекономити на комунальних послугах. Чи маєте щось подібне?

Економія і додаткова вигода стали не просто трендом, а необхідністю, з якою стикаються і виробник, і споживач. Тому виробляємо серію порошків, які дають чудовий ефект прання у теплій, а не гарячій воді, а наші відбілювачі цілком справляються з брудними плямами при замочуванні у холодній воді. На цьому ми наголошуємо в інструкції на упаковці.

Верховною Радою України прийнято законопроект, яким передбачається оподатковувати виробництво й імпорт упаковки екологічним податком. Як позначиться це на ціні товару?

На жаль, усі нововведення, що потребують додаткових витрат, зрештою позначаються на кінцевому споживачу. В умовах перенасиченості ринку виробникам і без того доводиться працювати з мінімальною рентабельністю.

Як вдається втриматися на ринку серед великої кількості недобросовісних підприємців?

Їх відсіває ринок. Важче конкурувати з імпортною побутовою хімією, завезеною в Україну, поза митним контролем і відповідно без сплати податків і зборів. Тому й ціну реалізатори пропонують набагато нижчу від реальної. Підтримкою з боку держави має стати орієнтування проведення бюджетних тендерів на вітчизняних виробників. При цьому якість продукції не повинна поступатися імпортним аналогам.

Виробництво побутової хімії, безумовно,  — шкідлива галузь. Як сьогодні держава і керівництво підприємства контролюють дотримання норм?

Це застарілі стереотипи. Сьогодні наше виробництво настільки автоматизовано, що людський фактор зведено до мінімуму. До того ж воно сертифіковано за міжнародною системою якості. Використовуючи безпечну сировину й безпечні технології, виробництво в цілому стає безпечним і для навколишнього середовища та населення. На підтвердження маємо цілу низку оформлених згідно із чинним законодавством усіх дозвільних документів. 

ДОСЬЄ

ТОВ «Бара» засновано в грудні 1997 р.
Основними видами діяльності компанії є:

  • виробництво лінійки побутової хімії під власними торговими марками «Парус», «Белые Паруса» та «ЭФФ», сертифікованої за міжнародною системою якості;
  • напрям НоReCa — виробництво побутової хімії та косметичних засобів для сфери громадського харчування, готельного господарства та пральних комбінатів;
  • напрям Private Label — створення продукції під власними брендами таким партнерам, як мережа магазинів та супермаркетів Watsons, Космо, Лотос, ВILLA, Таврія, а також Savsevice;
  • надання повного комплексу послуг (починаючи з розробки дизайну і закінчуючи доставкою готової продукції на склад) з фасування рідких, в’язкотекучих та сухих продуктів непродовольчого призначення;
  • повний цикл виготовлення упаковки — від розробки дизайну і друку плівки до отримання готових пакетів.

 

Розмову вела Лариса САЙ-БОДНАР

Замовте доставку онлайн, заповнивши форму, або за телефоном (044) 223-24-06